INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

1 pPo covidovém odkladu z loňského prosince konečně známe vítěze 21. ročníku odborné ankety Pojišťovna roku, založené a organizované Asociací českých pojišťovacích makléřů ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven a specializovaným serverem oPojištění.cz. 

Dá se říci, že anketu ovládla skupina VIG: Kooperativa získala dvě zlaté (v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů a v kategorii Životní pojištění) a dvě stří­brné (Pojištění občanů a Autopojištění), zatímco v případě ČPP z téže skupiny je v čele kategorie Pojištění občanů a Autopojištění, a na druhé pozici v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů a v Životním pojištění. Pomyslný bronz ve všech čtyřech kategoriích patřil Generali Česká pojišťovna. V samostatné kategorii Specializované pojištění se na první místo vrátil rekordman ankety, pojišťovna ERV (z vítězství se může těšit již potřinácté).

Pojišťovna roku, nejstarší B2B anketa na pojist­ném trhu, přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost každodenně setkávat v průběhu uplynulého roku.
Do hlasování o výkonech pojišťoven se mohli zapojit všichni samostatní zprostředkovatelé a jejich zaměstnanci, kteří působí jako pojišťovací makléři, případně agenti (ti v kategoriích Životní pojištění a Pojištění občanů). Hodnotí se online na stránkách www.pojistovnaroku.cz, kde jsou také k dispozici jak informace o historii ankety a výsledcích předešlých ročníků, tak bohatá fotogalerie.
Předseda AČPM Ivan Špirakus, jenž stál u zrodu celé ankety v roce 2000, komentoval její 21. ročník takto: „Ve výsledcích se neprojevily žádné dramatické změny – to svědčí o stabilitě trhu i o kvalitě pracovních vztahů makléřů s pojišťovnami. Rozhodně se ale domnívám, že v hodnocení se odrazily zkušenosti makléřů z krizových situací, spojených jak s covidovou pandemií, tak například s následky tornáda na Moravě.
Rád bych ale podtrhl, že v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů se do Top 5 probojovala pojišťovna Colonnade Insurance, navazující na dlouhodobě silnou pozici AIG pojišťovny a fungující prakticky výhradně prostřednictvím pojišťovacích makléřů. Její posun vzhůru je bezpochyby výsledkem pečlivé koncepční spolupráce s makléři v celém týmu pojišťovny a jistě souvisí i s osobním nasazením country managera Dominika Štrose. Totéž platí o ČSOB Pojišťovně
(4. místo v téže kategorii), jež se v Top 5 objevila naposledy v ročníku 2005. Podle mého názoru dlouhodobá a systematická práce úseků makléřských služeb v jednotlivých pojišťovnách, včetně zavádění moderní online podpory a poskytování odborných školení, přináší ve výsledcích ankety zasloužené ovoce.“
V souladu s tradicí organizátoři rovněž udělili titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. K laureátům z předešlých ročníků se letos připojil Martin Diviš, dlouholetý generální ředitel Kooperativa pojišťovny a prezident České asociace pojišťoven.
Již desátým rokem také v rámci ankety pokračuje hodnocení makléřů sdružených v AČPM členskými pojišťovnami ČAP pod názvem Pojišťovací makléř roku. Mezi hlavní kritéria posuzování makléřských výkonů patří např. kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace makléř – pojišťovna a makléř – klient či správa pojištění. Pojišťovacím makléřem roku 2021 se stala společnost
Respect, jeden ze zakládajících členů AČPM. K tomuto ocenění poznamenal výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek: „Spolupráce pojišťoven s makléři má svou nezastupitelnou roli v rámci servisu, který společně poskytujeme klientům. Díky anketě Pojišťovna roku tak můžeme ukázat naše společné úsilí a přispět ke všeobecné kultivaci českého pojišťovnictví a dále také k posílení vnímání pojišťovnictví jako jednoho z klíčových pilířů ekonomiky.“
Pojišťovnictví prochází náročným obdobím. „Začalo dvěma lety lockdownů a dalších bezprecedentních opatření reagujících na koronavirus, kdy pojišťovny velmi složitě hledaly adekvátní odpověď na nová rizika a požadavky klientů. Teď obor čelí dalším ještě větším výzvám v podobě přímých důsledků rusko-ukrajinské války i jejích širších dopadů na českou i světovou ekonomiku. S těmito problémy se bude celý sektor potýkat nejspíš řadu následujících let. Náročná období čekají nejen pojišťovny, ale také jejich klienty a obchodní partnery, mezi kterými patří pojišťovací zprostředkovatelé k těm nejvýznamnějším,“ uvedl Lukáš Bajgar, partner auditorské a poradenské společnosti KPMG, která anketu podporuje již od roku 2008.
Výsledky ankety Pojišťovna roku organizátoři oznámili na slavnostním galavečeru v Praze. Osobní záštitu 21. ročníku ankety poskytl
viceguvernér České národní banky Tomáš Nidetzký.
Galavečeru předcházelo již tradiční Makléřské odpoledne jako neformální pracovně-společenské setkání členů AČPM se zástupci partnerů ankety a pracovníky úseků makléřských služeb partnerských pojišťoven.

(tz) 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3