INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2022 oCelou českou populaci straší současné rostoucí ceny snad všeho. I proto zaměstnanci zvyšují své požadavky vůči zaměstnavatelům na růst mezd. Řešením, které by mohlo uspokojit obě strany, je přidat nikoli ve mzdě, ale ve firemních benefitech.

Průzkumy ukazují, že jednou z prvních položek, kde Češi chtějí nalézt úspory, je šetření na kvalitě stravování. Tím je myšlen zejména pracovní oběd, jehož průměrná cena v restauracích dosáhla v první polovině června 163 Kč. Přitom nejčastější hodnota stravenky od zaměstnavatele je pouze 100 Kč. To je částka, za kterou se už v průměru nelze najíst nikde v republice. „V tuto chvíli se lidé ve většině krajů už nenaobědvají ani za daňově nejvýhodnější stravenku, jejíž hodnota je pro letošek 150 Kč,“ uvedla Martina Machová ze Sodexo Benefity a dodala, že pokud by firmy chtěly svým zaměstnancům přilepšit, je navýšení příspěvku na stravování variantou, která je daňově mnohem výhodnější, než kdyby stejnou částku přidaly ve mzdě. „Firemní benefity obecně jsou řešením, jak vyjít vstříc požadavkům zaměstnanců na zvýšení mezd, a přitom co nejméně zatížit hospodaření firmy,“ vysvětlila Martina Machová a svá slova vysvětlila za pomoci jednoduchého příkladu na straně zaměstnance. Ten při navýšení mzdy o 2000 Kč získá měsíčně ve výplatě navíc 1480 Kč, protože 520 Kč „padne“ na daně a pojištění. Když ale stejnou částku dostane v benefitech pro volný čas, připadne mu celá. „Pokud bychom to vyčíslili ročně, tak je to 17 760 proti 24 000 Kč v benefitech.

Volnočasové benefity mají opravdu široké využití a je jedno, jestli jde o papírové poukázky Flexi Pass, kartu, či kredity v Cafeterii. Lidé si za ně mohou pořídit spoustu věcí či služeb, které rodina běžně používá. „To, že si lze s pomocí benefitů zaplatit celou dovolenou či lázeňský pobyt třeba v Karlových Varech, Poděbradech či Jáchymově, asi všichni tak nějak tuší. Můžete si ale třeba půjčit nejrůznější sportovní vybavení – od kanoí a raftů pro sjíždění řek přes terénní koloběžky na horách až po špičková kola a elektrokola. Pokud dáváte přednost klidnější zábavě, tak si můžete pořídit vstupenky do divadla – a to i na open-air představení, kina či na jakoukoli akci, jež se prodávají prostřednictvím Ticketportal.cz,“ přidala pár tipů Martina Machová.
Ale to pořád ještě není všechno. „S benefity totiž můžete nakupovat skutečně předměty denní potřeby, a pomoci tak rodinnému rozpočtu,“ připomněla Martina Machová a dodala: „Koupit si můžete veškeré volně prodejné léky v podstatě ve všech lékárenských sítích či nové brýle i kontaktní čočky. A třeba také učebnice a knihy, a to v síti knihkupectví Luxor, Academia, Kosmas či Knihy Dobrovský.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3