INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Direct_pojistovna_logoKlíče schované v květináči nebo pod rohožkou, otevřená okna a také Facebook a Twitter, to jsou nejčastější chyby, které bytařům usnadňují práci. Vyplývá to z výsledků průzkumu pojišťovny MORE THAN, sesterské společnosti DIRECT Pojišťovny, jenž proběhl ve Velké Británii mezi bývalými zloději. Právě kvůli lehkovážnému chování majitelů považuje 90 % kriminálníků bytové krádeže za velice jednoduché. Přitom za vhodné zabezpečení bytu, jenž řadu zlodějů odradí, získávají klienti u DIRECT Pojišťovny slevu až 50 % z ceny pojištění domácnosti proti krádeži a vandalismu.

„Pokud žijete v samostatně stojícím domě nebo chatě, máte drahé auto, schováváte si cennosti v nočním stolku a o svých plánech na cesty se vybavujete s přáteli na sociálních sítích, pak přesně splňujete kritéria profilu ideální oběti vloupání. A to je verdikt skutečných expertů na věc: bývalých bytových zlodějů," interpretovala výsledky průzkumu Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny. „Unikátní průzkum si kladl za cíl odhalit cíle a triky bytařů a varovat majitele domů a bytů. Dává také jasný signál, že zabezpečení domácnosti v kombinaci s pojištěním je vhodná prevence před vykradením," dodala Kateřina Krásová.

Lidé, kteří schovávají klíče od domu na naprosto evidentních místech, jako třeba pod rohožkou a v květináči, by měli počítat s tím, že 78 % lupičů kontroluje jako první právě tyto úkryty. K dalším běžným chybám, patří otevřená okna (58 %), a to zejména v létě, kdy majitelé upřednostňují příjemný chládek v domě po návratu nad jeho bezpečností. Také díky naší lehkovážnosti dokáže šest z deseti zlodějů dokonale vybílit byt za pouhých pět minut.

Bytaři jdou s dobou

Většina bývalých zlodějů (68 %) v průzkumu uvedla, že si předem sháněli informace o cílové domácnosti a jejím denním režimu. Kriminálníci také stále ve větší míře využívají trendy sociálních sítí, kde si své potenciální oběti cíleně vyhledávají a sledují jejich pohyb. 12 % dotazovaných polepšených zlodějů odpovědělo, že by využili sociální sítě, jako je Facebook nebo Twitter, aby si zjistili, kde se jejich vytipovaná oběť právě nachází a jak dlouho bude pryč.

„Vzkaz, například na Facebooku, že majitel domu nebo bytu bude pryč, který snadno pochopí i nezúčastněné osoby, může být pro zloděje přesně tou informací, na kterou čeká, aby se do nemovitosti vloupal," doplnila Kateřina Krásová, a dodala: „Nejen vy, ale i lupiči jdou s dobou a vedle tradičních metod využívají ve svůj prospěch také informace zveřejněné na sociálních sítích."

Při plánování a páchání loupeže hraje čas klíčovou roli a při průzkumu bylo zjištěno, že na bleskovou vykrádačku stačí pouhých pět minut, jak tvrdí 62 % bývalých zlodějů. První věc, po které se lupiči v bytě dívají, jsou klíčky od aut (34 %). Třetina bývalých zlodějů má za to, že majitelé domů ukládají své cennosti do nočních stolků, 20 % si myslí, že by mohly být schované v sejfu a 4 % bytařů by dokonce prohledali ledničku.

Alarm tipaře odradí

Unikátní průzkum rovněž nabízí reálný a nedocenitelný přehled o nejefektivnějších formách zabezpečení majetku. Téměř polovina bývalých zlodějů (40 %) řekla, že zvědaví sousedi nejsou žádnou velkou překážkou jejich plánů. Ve skutečnosti 28 % sousedů bude spíše předstírat, že si ničeho nevšimli, než aby začali dělat povyk a volali policii. Nejefektivnější zabezpečovací zařízení je tak dle polepšených zlodějů alarm proti vloupání, pak pes nebo kamerový systém. Tyto ochranné prvky mohou zloděje při hledání tipů od vašeho domu nebo bytu naprosto odradit.

Průzkum pro pojišťovnu MORE THAN provedla společnost The Survey Shop and Opinium Research v červnu 2010. Rozhovory probíhaly s 50 bývalými odsouzenými zloději.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3