INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
UNIQA__negativ_cmykUNIQA pojišťovna je pojišťovacím partnerem právě zahajované výstavy v ostravském Domě umění nazvané Černá slunce / Odvrácená strana modernity 1927-1945. Pojištění expozice okolo dvou set děl od čtyřiceti umělců této epochy bylo sjednáno formou „z hřebíku na hřebík", což znamená, že zahrnuje jednak pojištění cesty exponátů na výstavu a po skončení zpět k vlastníkům, a jednak jejich pojištění po celou dobu výstavy v Galerii výtvarného umění v Ostravě. Celková pojistná hodnota činí bezmála tři sta milionů korun.

Výstava se koná ve dnech 7. 12. 2011 až 4. 3. 2012. Vzhledem k tomu, že bylo třeba shromáždit exponáty od různých veřejných institucí i soukromých sběratelů, začal proces shromažďování již o měsíc dříve. Ten je z hlediska logistiky a pojištění náročný, protože je třeba bezpečně a šetrně dovézt vše na místo výstavy a uložit v depozitáři do okamžiku vystavení. To samé čeká pořadatele i po skončení výstavy – musí vrátit umělecká díla několika desítkám subjektů v pořádku zpět. Proto je doba pojištění podstatně delší než samotné trvání výstavy.

Expozice Černá slunce / Odvrácená strana modernity 1927-1945 navazuje na velmi úspěšnou výstavu Sváry zření 1890-1918 z přelomu let 2008 a 2009, na kterou přišlo více než 30.000 návštěvníků. Ještě vyšší zájem se očekává u právě zahajované výstavy, která představí díla takových velikánů, jakými byli Josef Šíma, Toyen, Emil Filla, Jan Zrzavý, Josef Lada, František Tichý, Alén Diviš, František Drtikol nebo Karel Teige. Zdůrazněn bude i podíl slovenských umělců této doby. Cílem je ukázat, že pod souhrnným označením „modernita" koexistovaly nesourodé umělecké postoje a vyjádření, v nichž se zrcadlí tíživá třicátá a čtyřicátá léta.

Evropský pojišťovací koncern UNIQA dlouhodobě kooperuje s významnými kulturními

institucemi a pojišťuje umělecké předměty, sbírky a výstavy. Disponuje experty na tuto

oblast a zaujímá přední místo na trhu, zejména v Rakousku. Česká dceřiná společnost

UNIQA pojišťovna se rovněž zabývá pojištěním v této oblasti. Je například hlavním pojistitelem sbírek Národního muzea. V nedávné době pojistila mimo jiné výstavy Košický zlatý poklad v Národním muzeu, Slavné evropské housle v Obecním domě v Praze, dále výstavu relikviáře sv. Maura na Pražském Hradě, obě české Nobelovy ceny v Národním technickém muzeu nebo přepravu exponátů na rozsáhlou výstavu Karla Škréty pořádanou Národní galerií jako jednu z hlavních akcí tohoto roku.

O společnosti UNIQA

UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již osmnáct let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje v desítce nejsilnějších pojišťoven v ČR.

UNIQA pojišťovna je součástí rakouské skupiny UNIQA International , která se etablovala již na trzích 20 zemí Evropy.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3