K nové službě Platby na kontakt, která umožňuje zasílat jednoduše a rychle peníze do výše 5000 korun jen po zadání telefonního čísla, se registrovalo už 100 tisíc klientů ČSOB. Posílání plateb přímo kontaktům v adresáři mobilu přitom začalo fungovat teprve před třemi týdny.
„Takto enormně silný zájem v tak krátké době od zavedení jsme u nové služby dlouho neměli,“ poukazuje Vladimír Vojtíšek, výkonný ředitel za oblast Daily Banking v ČSOB, a dodává: „Ukazuje se, že pokud je placení stejně snadné jako volání, tak jde o ideální zákaznickou potřebu. Číslo účtu je totiž na rozdíl od mobilu pro většinu lidí složité k zapamatování i používání.“
Platby na kontakt jsou přímo v nabídce mobilní aplikace ČSOB Smart, která se v uplynulých letech stala hlavní vstupní branou pro klienty banky. Počet uživatelů a transakcí roste v desítkách procent a dříve nejvíce oblíbené internetové bankovnictví je až další volbou.
Jen za tři letošní čtvrtletí počet aktivních uživatelů mobilního bankovnictví ČSOB Smart meziročně stoupl o 22 procent a transakcí dokonce o 38 procent. Naproti tomu u internetového bankovnictví klienti i počty návštěv meziročně o něco klesly.
„Vzhledem k tomu, že aplikaci ČSOB Smart využívá už kolem 1,3 milionu klientů, očekáváme další strmý růst zájmu o Platby na kontakt,“ předpokládá Vladimír Vojtíšek. V aplikaci ČSOB Smart je možné jednoduše vyhledávat příjemce v adresáři mobilních kontaktů. Aplikace uživatele vždy nejprve upozorní, zda je příjemce registrován a je tedy možné Platbu na kontakt provést.
Registrace služby Platby na kontakt je možná i pro fyzické osoby podnikatele. Pokud má uživatel více účtů u jedné banky, je nutné zvolit ten, který bude využíván. Zároveň je možné k jednomu účtu přiřadit více telefonních čísel, například v případě, že se jedná o společný účet manželů.
(tz)