„Ukazuje se, že si Češi zvykli v zahraničí pořizovat běžné zboží, nejen velké nákupy. Stále častěji tak na cestách platí kreditními kartami. Jejich použití je pohodlné, bezpečné a navíc šetří čas i starosti s výměnou hotovosti," řekla Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.
Kromě supermarketů či hypermarketů (70 % dotázaných), trhů (64 %) a obchodních domů (60 %) jezdí Češi také do outletových center. Zájem o ně je však nižší – navštěvuje je jen 43 % těch, kdo nakupují v zahraničí. Nejoblíbenější jsou v Jihomoravském kraji (56 % dotázaných), což může být podmíněno i blízkostí vyhlášených rakouských outletů, a mezi Pražany (51 %). Naopak nejméně do nich jezdí obyvatelé Moravskoslezského a Ústeckého kraje. Zde tento cíl uvedlo jen 34 %, resp. 35 % nakupujících v zahraničí.
Ještě menší zájem je o značkové řetězce, kam míří jen 30 % respondentů. Nejčastěji je navštěvují Pražané (39 %), nejméně obyvatelé Moravskoslezského kraje (20 %). Luxusních butiky uvedlo jako svůj cíl pouze 5 % obyvatel.
Roční utracená částka se mezi jednotlivými regiony výrazně liší. Celkově nejvíce Čechů (29 %) utratí 5000 – 9999 Kč. Například 17 % obyvatel Plzeňského kraje ale ročně utratí více než 30 000 korun. V tomto ohledu se jim blíží pouze Pražané, kteří tuto částku uváděli ve 12 % případů. Nejméně naopak utrácejí obyvatelé Moravskoslezského a Jihočeského kraje: méně než 5000 korun utratí 33 % obyvatel Moravskoslezského a 27 % Jihočeského kraje.
Nákupy v zahraničí se nyní vyplatí ještě více těm, kdo si pořídí kreditní kartu MoneyCard Plus nebo MoneyCard Gold. GE Money Bank je totiž bude po tři měsíce za každý nákup – tedy i za nákup v zahraničí – odměňovat 10 % z utracené částky. Tato částka jim bude připsána zpět na účet, a to až do částky 500 Kč za měsíc. V rámci této akční nabídky, která běží až do 31. prosince 2011, také získají vedení kreditní karty na rok zdarma. Více informací o kreditních kartách MoneyCard lze nalézt na internetových stránkách www.gemoney.cz.
(tz)