INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost MasterCard realizovala v červnu letošního roku výzkumné šetření s názvem MasterIndex. Z výsledků tohoto průzkumu vyplynulo, že více jak ¾ českých domácností hodnotí svou současnou finanční situaci jako horší než dřív, do budoucna ale očekávají zlepšení. Většina dotázaných v současnosti pociťuje nárůst spotřebitelských cen, proto se budou snažit ušetřit zejména na větších nákupech.

V červnu letošního roku si společnost MasterCard nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex. Výsledky průzkumu ukázaly, že 74 % domácností vnímá svou současnou finanční situaci jako stejnou nebo horší ve srovnání s předchozím rokem. Nejvíce negativních postojů k finanční situaci projevují lidé ve věku od 60 – 69 let, lidé s univerzitním vzděláním a lidé s měsíčním příjmem od 12 000 Kč.

Výhledy českých domácností do budoucna jsou však stále optimistické, protože 62 % z nich věří, že za rok bude jejich situace stejná nebo lepší. „Letošní průzkum společnosti MasterCard prokázal, že většina domácností stále smýšlí o své finanční budoucnosti pozitivně. A to i přes nepřízeň současné celoglobální finanční krize. Téměř třetina, 26 % dotázaných si myslí, že bude jejich finanční situace za rok lepší než dnes. Dalších 36 % se domnívá, že na tom budou stejně jako v letošním roce," říká Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Nejoptimističtější očekávání mají lidé ve věku od 18 – 29 let, lidé se středoškolským vzděláním a lidé s měsíčním příjmem nad 30 000 Kč. „Průzkum MasterIndex ukázal jeden zajímavý fakt. Čeští muži totiž smýšlejí o své finanční situaci pozitivněji než české ženy. Celých 67 % mužů se domnívá, že finanční situace bude stejná nebo lepší, kdežto ženy si to myslí pouze v 56 %," dodává Pavel Javorský.

Jak Češi šetří?

I přes nepříznivé finanční situace českých domácností, MasterIndex ukázal, že Češi velmi myslí na svou budoucnost ohledně financí a dokážou šetřit. Více než polovina Čechů (67 %) dnes dokáže ušetřit alespoň část svých pravidelných příjmů. Většina dotázaných v současnosti pociťuje nárůst spotřebitelských cen, a proto se do budoucna budou snažit ušetřit zejména na větších nákupech.

***

O projektu MasterIndex

Společnost MasterCard provádí spotřebitelský průzkum MasterIndex v různých zemích Evropy pravidelně. V roce 2010 ho společnost poprvé představila i v České republice. Výzkum byl realizován jako Usage & Attitude studie klientů bank v České republice. Data byla získávána prostřednictvím CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) a také v on-line panelu společnosti GfK s použitím strukturovaného dotazníku. Cílová skupina byla definována jako reprezentativní česká populace ve věku 18-69 využívající služeb bank. Reprezentativnost byla sledována dle pohlaví, věku, regionu a velikosti místa bydliště.

Dotazování proběhlo ve všech regionech České republiky od 6. do 20. června 2011 a celkem bylo provedeno 965 kompletních rozhovorů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3