INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost MasterCard realizovala v červnu letošního roku výzkumné šetření s názvem MasterIndex. Z výsledků tohoto průzkumu vyplynulo, že více jak ¾ českých domácností hodnotí svou současnou finanční situaci jako horší než dřív, do budoucna ale očekávají zlepšení. Většina dotázaných v současnosti pociťuje nárůst spotřebitelských cen, proto se budou snažit ušetřit zejména na větších nákupech.

V červnu letošního roku si společnost MasterCard nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex. Výsledky průzkumu ukázaly, že 74 % domácností vnímá svou současnou finanční situaci jako stejnou nebo horší ve srovnání s předchozím rokem. Nejvíce negativních postojů k finanční situaci projevují lidé ve věku od 60 – 69 let, lidé s univerzitním vzděláním a lidé s měsíčním příjmem od 12 000 Kč.

Výhledy českých domácností do budoucna jsou však stále optimistické, protože 62 % z nich věří, že za rok bude jejich situace stejná nebo lepší. „Letošní průzkum společnosti MasterCard prokázal, že většina domácností stále smýšlí o své finanční budoucnosti pozitivně. A to i přes nepřízeň současné celoglobální finanční krize. Téměř třetina, 26 % dotázaných si myslí, že bude jejich finanční situace za rok lepší než dnes. Dalších 36 % se domnívá, že na tom budou stejně jako v letošním roce," říká Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Nejoptimističtější očekávání mají lidé ve věku od 18 – 29 let, lidé se středoškolským vzděláním a lidé s měsíčním příjmem nad 30 000 Kč. „Průzkum MasterIndex ukázal jeden zajímavý fakt. Čeští muži totiž smýšlejí o své finanční situaci pozitivněji než české ženy. Celých 67 % mužů se domnívá, že finanční situace bude stejná nebo lepší, kdežto ženy si to myslí pouze v 56 %," dodává Pavel Javorský.

Jak Češi šetří?

I přes nepříznivé finanční situace českých domácností, MasterIndex ukázal, že Češi velmi myslí na svou budoucnost ohledně financí a dokážou šetřit. Více než polovina Čechů (67 %) dnes dokáže ušetřit alespoň část svých pravidelných příjmů. Většina dotázaných v současnosti pociťuje nárůst spotřebitelských cen, a proto se do budoucna budou snažit ušetřit zejména na větších nákupech.

***

O projektu MasterIndex

Společnost MasterCard provádí spotřebitelský průzkum MasterIndex v různých zemích Evropy pravidelně. V roce 2010 ho společnost poprvé představila i v České republice. Výzkum byl realizován jako Usage & Attitude studie klientů bank v České republice. Data byla získávána prostřednictvím CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) a také v on-line panelu společnosti GfK s použitím strukturovaného dotazníku. Cílová skupina byla definována jako reprezentativní česká populace ve věku 18-69 využívající služeb bank. Reprezentativnost byla sledována dle pohlaví, věku, regionu a velikosti místa bydliště.

Dotazování proběhlo ve všech regionech České republiky od 6. do 20. června 2011 a celkem bylo provedeno 965 kompletních rozhovorů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3