INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CSOB copy copyČSOB varuje před novou podlou taktikou z oblasti investičních podvodů. Kyberpodvodníci se v ní snaží obalamutit důvěřivce tím, že jim pro první investici nabídnou český účet, často velké dobročinné organizace, která věří, že jde o nezištný dar.

Pro další a mnohem vyšší investice už jsou takto zmanipulovaným lidem nabízeny zahraniční účty, kde se po penězích slehne zem.

„Je to pro nás poměrně nová finta. Celý podvod začíná kliknutím na reklamu, která nabízí lákavé investiční služby řízené analytikem a umělou inteligencí, samozřejmě se zaručenými zisky. Po vyplnění online údajů se podvodníci ozvou své chycené oběti telefonicky a nabízejí jí první, takzvanou zkušební investici, která je v nižší částce, obvykle kolem 6 000 korun, a vypadá zcela bezpečně. Posílá se totiž na standardně vypadající české číslo účtu. Brzy po falešné investici dostane oběť informaci, že tento první vklad byl zhodnocený úspěšně,“ popisuje první kroky podvodníků Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.

„Peníze ze zkušební platby ale falešní analytici posílají na české účty různých velkých dobročinných organizací, protože z pohledu oběti vypadá důvěryhodněji, a navíc to následně ztíží jejich včasné odhalení. Platba se může ve větším množství finančních darů snadněji ztratit a je obtížné detekovat jejich propojení se zaslanými penězi. Po zdánlivě úspěšném prvním kroku pak podvodníci hlásí svému klientovi, že se vklad zhodnotil velmi úspěšně. A rovnou začínají nabádat k vyšším investicím, které už ale směřují na zahraniční účty podvodníků,“ doplňuje Vosála.

Jednou z takových organizací, kterou pro svou nekalou činnost podvodníci zneužili, je například i Člověk v tísni. „Díky jedné z našich dárkyní, která takto naletěla a nevědomě nám zaslala peníze, se nám podařilo odhalit už několik desítek plateb z různých účtů. Tyto peníze teď vracíme ve spolupráci s Policií ČR zpět podvedeným lidem. Je nám velmi líto, že se najdou ve společnosti lidé, kteří jsou ve svých podvodných praktikách schopní zajít až tak daleko, že zneužívají veřejné účty dobročinných organizací,“ dodává Tomáš Vyhnálek, vedoucí oddělení fundraisingu v neziskové organizaci Člověk v tísni.

Odborníci z banky i neziskovky radí velmi pečlivě prověřovat každou jednotlivou investiční nabídku a jejího poskytovatele a zejména v případě investic nedělat žádná rychlá, unáhlená rozhodnutí pod tlakem. Samozřejmě také platí pravidlo přísné ochrany osobních údajů, tedy nesdělovat nikomu vlastní citlivé údaje.

„Pokud už někdo provedl podezřelou platbu a zjistí to zpětně, vždy doporučujeme, aby nás neprodleně kontaktoval,“ uzavírá Vosála.

Vše o kybernetických podvodnících, které v ČSOB nazýváme Volači a Klikači, si můžete připomenout ZDE. V případě pochybností je také možné zavolat na Linku hlášení internetových podvodů na čísle 499 900 010.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3