INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DB copy copy copy copy copy copyV uplynulém roce přibylo 405 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH nebo závažným způsobem porušují povinnosti vztahující se ke správě daně. Dun & Bradstreet aktuálně na černé listině nespolehlivých firem registruje 26 418 společností – z toho 5 463 nespolehlivých plátců DPH a 20 955 nespolehlivých osob.

Zatímco počet nespolehlivých plátců DPH je nejvyšší od poloviny roku 2021 a meziročně vzrostl o 370, celkový počet nespolehlivých osob je prakticky shodný jako koncem roku 2023.

„I přes oživení tuzemské ekonomiky přibývají firmy a podnikatelé, které nespolehlivě platí DPH a tím ohrožují své obchodní partnery. My našim klientům doporučujeme, aby si důkladně prověřovali nejen své přímé obchodní partnery, ale i celé dodavatelské řetězce z co možná nejširšího úhlu pohledu,“ říká předsedkyně představenstva Dun & Bradstreet, Kateřina Klosová. Zároveň dodala: „Z naší analýzy vyplývá několik zajímavých zjištění o nespolehlivých plátcích: polovina jich má registrované sídlo na virtuální adrese, 40 % bylo založeno v letech 2016 až 2021, 64 % má adresu v Praze, právní forma více než ¾ z nich je společnost s ručením omezeným a téměř třetina z celkového počtu podniká v jednom v oblasti pronájmu a správy nemovitostí, služeb, velkoobchodu a stravování.“

Za nespolehlivou je považována firma, která nemá v pořádku daňové doklady a úřad jí vyměří daň alespoň 500.000 Kč, a také podnik podezřelý z účasti na podvodu. Za nespolehlivého plátce může být označena i společnost, která opakovaně neplní lhůty pro povinná podání. Nespolehlivou osobou se na základě rozhodnutí správce daně může stát fyzická i právnická osoba. Jde buď o subjekty, které nejsou plátci DPH a závažným způsobem poruší povinnosti vztahující se ke správě daně, nebo o subjekty, jež přestaly být plátcem DPH v okamžiku, kdy byly uvedeny v registru nespolehlivých plátců DPH.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3