INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
V loňském roce bylo v UNIQA pojišťovně experty řešeno celkem 526 případů s důvodným podezřením z pokusu o pojistný podvod, což představovalo oproti roku 2010 mírný pokles. Svoji roli v poklesu sehrála absence větších katastrofických škod, které naopak povzbudily nepoctivce o rok dříve. Celkem zabránili vyšetřovatelé pojišťovny ztrátě 22,1 milionu korun, které podvodníci nárokovali za fingované nebo uměle navýšené škody. Prokázaná hodnota podvodů tak meziročně vzrostla o 5 %. Opět dominovaly „čachry" v pojištění vozidel, majetku a v pojištění osob.

Přibližně 46 % odhalených pokusů bylo dále šetřeno v rámci trestních řízení, u nichž už byla rozhodnuta více než třetina. UNIQA pojišťovna v tomto procesu spolupracuje s Policií ČR.

Největší podíl na této trestné činnosti měly případy z oblasti pojištění vozidel (asi 65 %). V tomto segmentu se se řešily sporné případy za bezmála 13 milionů korun, průměrná nepoctivě uplatněná škoda činila loni asi 37.000 korun. To znamenalo výrazný nárůst, protože o rok dříve byla průměrná podvodná škoda ještě pod 30.000 korunami.

Stagnovaly škody s indiciemi pojistného podvodu v oblasti pojištění majetku a odpovědnosti (podíl asi 9 %), které byly vyčísleny na více než 7,8 milionu korun. Průměrná podvodná škoda v tomto segmentu loni vyrostla na 166.000 korun, což představuje strmý růst – o rok dříve překročila hranici 140.000 korun, ale v roce 2009 činila ještě jen asi šestinu této částky. Počet škod řešených jako podvod zůstal meziročně prakticky nezměněn, protože se naší republice vyhnuly katastrofické škody. Ty bývají tradičně pro podvodníky dobrou příležitostí pokusit se obohatit.

Mírně stoupl počet případů hlášených z oblasti pojištění osob, zejména z úrazového, soukromého zdravotního a cestovního pojištění (meziročně + 4 %, celkový podíl 25 %). Celkem se tento segment podílel na prokázané hodnotě podvodů z 6,5 %.

Frekventovaným pojistným podvodem loňského roku bylo znovu uplatnění škody na nestandardně legalizovaných vozidlech s manipulací jejich ochrannými znaky. Pachatelé například importují vrak vozu s dokumenty, které „převedou" na jiné auto stejné značky, barvy a stejných parametrů, které nechají pro tento účel na objednávku ukrást. Nově zrozený automobil pojistí a vzápětí nechají buď odcizit, popřípadě ho nechají shořet. Vzniklou „újmu" nárokují od pojišťovny.

O společnosti UNIQA

UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již devatenáctý rok. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje v desítce nejsilnějších pojišťoven v ČR.

UNIQA pojišťovna je součástí rakouské skupiny UNIQA Group s pětinovým podílem na rakouském pojistném trhu. UNIQA se etablovala již na trzích 21 zemí Evropy a je pojišťovacím partnerem pro více než 7,5 milionu klientů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3