Klienti Pojišťovny České spořitelny mění on-line nejčastěji kontaktní údaje a obmyšlené osoby. Nechávají si také zasílat výroční rekapitulace nebo potvrzení o zaplaceném pojistném pro daňové účely a sledují průběh likvidace své pojistné události. Pro správu smluv životního pojištění využilo internetové bankovnictví SERVIS 24 od České spořitelny již 90 000 klientů.
„Téměř rok umožňujeme našim klientům správu pojistných smluv on-line a počet zájemců o tuto službu stále stoupá," řekla Irena Rohlová, ředitelka úseku podpory prodeje Pojišťovny České spořitelny. „Pozitivně je vnímána především možnost měnit parametry smlouvy, jako jsou kontaktní údaje klientů, obmyšlené osoby či rozložení pojistného do fondů, tedy takové, které nemají dopad na výši pojistného. Klient nemusí kvůli těmto jednoduchým změnám navštěvovat pobočku či poradce, což je obrovská úspora času. Své pojistné smlouvy přes SERVIS 24 již změnilo více jak 3 000 klientů."
Klienti nejčastěji využívají možnost změnit kontaktní údaje (v 68 procentech) a obmyšlené osoby (ve 25 procentech). Oblíbené je také přijímání E-dokumentů, elektronicky zasílá pojišťovna výroční rekapitulace k pojistné smlouvě, potvrzení o zaplaceném pojistném pro daňové odpočty, potvrzení o přijetí hlášení pojistné události, připomenutí či upomínky platby pojistného a oznámení o změně způsobu placení E-fakturou – elektronickou obdobou složenky.
On-line náhledu na smlouvu využilo 90 000 klientů. Vidí v něm například údaje o pojištěných rizicích, aktuální kapitálovou hodnotu, maximální možný výběr z kapitálové hodnoty, informace o pojistném plnění v případě pojistné události, částku nutnou k doplacení pro maximální daňové zvýhodnění nebo detailní informace o platbách pojistného. Dále informace o pojistníkovi, pojištěných a obmyšlených osobách.
Přes SERVIS 24 České spořitelny lze měnit tyto parametry:
• kontaktní údaje,
• obmyšlené osoby,
• rozložení pojistného do fondů.
(tz)