INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
MasterCardU příležitosti finálového utkání Ligy mistrů její oficiální sponzor, společnost MasterCard, popsala nový druh fotbalových fanoušků. Ti při fandění zahraničním klubům utratí v Evropě každou sezónu dohromady neuvěřitelných 35 miliard eur, čímž potvrzují, že zažít historické události na vlastní kůži je skutečně k nezaplacení.

O novém rozrůstajícím se fenoménu evropských fotbalových fanoušků, tzv. fandech bez hranic, informují společnost MasterCard a vysoká škola European Business School (EBS). Ať už se jedná o výdaje za návštěvy utkání v zahraničí, platby za televizní programy, nebo koupi klubového reklamního zboží, fandové bez hranic utratí za sezónu celkem tolik, že by to stačilo na výstavbu 100 stadiónů, jako je Fußball Arena v Mnichově, nebo na koupi 372 Cristianů Ronaldů či dokonce 562 Fernandů Torresů.

Čísla zveřejněná před letošním finále Ligy mistrů, v němž se v sobotu 19. května 2012 na stadiónu Fußball Arena v Mnichově střetne FC Bayern Mnichov s Chelsea FC, ukazují, že jednu čtvrtinu evropských milovníků fotbalu tvoří právě fandové bez hranic. Přičemž nejpopulárnějším zahraničním týmem je FC Barcelona (29 %), následují Real Madrid (10 %) a Manchester United FC (8 %).

„Studie společnosti MasterCard zkoumá posuny v chování fotbalových fanoušků a sleduje, jaký vliv na útratu fandů mají změny v tom, jak se ztotožňují s kluby. Je fascinující sledovat, jak si fandové hledají nové způsoby přiblížení se hře – například tím, že si oblíbí nějaký zahraniční klub, aby si více užili fotbalové momenty k nezaplacení," uvedl Hany Fam, ředitel pro strategická partnerství a rozvoj trhu společnosti MasterCard Europe.

Jak fandové bez hranic utrácejí?

Fandové bez hranic za sezónu utratí celkem 35 miliard eur, a to následovně:

• Jedna pětina těchto výdajů, neboli 7,5 miliardy eur, jde na poplatky za placenou televizi.

• Reklamní zboží se značkou klubu odčerpá 13 % z veškerých útrat zahraničních fandů.

• Návštěva utkání představuje 10 % výdajů fandů bez hranic, přičemž další 2,5 miliardy eur jdou na jídlo, pití a další zboží zakoupené na místě.

• 6 % utratí při návštěvě restaurací nebo sportovních barů kvůli sledování utkání na velkoplošné obrazovce a 5 % představují poplatky klubovým televizním kanálům.

• Na domácí utkání zahraničního klubu jezdí každý čtvrtý fanda. Ubytování a cestování spojené s přítomností na utkání nebo návštěvou oblíbených stadionů stojí fandy bez hranic každoročně 8,75 miliardy eur – tedy jednu čtvrtinu celkových výdajů.

• Jedna třetina všech fandů bez hranic si zarezervovala cestu jen kvůli utkání nebo návštěvě stadionu, jedna pětina úmyslně spojuje návštěvu utkání s krátkým pobytem v daném městě anebo začlení utkání do obvyklé dovolené. To má pozitivní dopady na cestovní ruch.

• Města, která fandové bez hranic navštíví kvůli utkání, tak celkově za sezónu získají asi 4,5 miliardy eur.

Kategorie fanoušků bez hranic

Zpráva dělí fandy bez hranic do těchto tří skupin:

Fandy tváře klubu přitahuje fotbalová filozofie klubu (85 %) a jeho úspěchy (79 %), přičemž představují téměř dvě třetiny (60 %) všech fandů bez hranic.

Fandové regionu tvoří 12 % celkového množství fandů bez hranic. Mnozí fandí „svému" zahraničnímu týmu, protože mají určitý vztah k jeho domovskému městu. 55 % z nich pravidelně navštěvuje region, z něhož klub pochází.

Fandové hvězd představují 11 % fandů bez hranic. Jejich klubová přízeň se řídí konkrétními osobnostmi hráčů nebo trenérů a jsou ochotni změnit barvy podle toho, kam se přesunou jejich oblíbenci.

Ředitel Institutu pro sport, obchod a společnost na německé vysoké škole EBS profesor Sascha Schmidt, poukázal na tři základní trendy, které daly vzniknout kategorii fandů bez hranic.

„Zaprvé narůstající mobilita v kombinaci se snadnějším a levnějším mezinárodním cestováním znamená, že zahraniční kluby již nejsou nedosažitelné. Zadruhé nové možnosti přístupu k informacím dovolují fanouškům získávat snadno informace o zahraničních klubech a komunikovat s fandy z jiných zemí, díky čemuž získávají pocit větší sounáležitosti s klubovým životem. A konečně nárůst publicity a statusu celebrit u špičkových světových hráčů a trenérů překonává jazykové a kulturní rozdíly a působí jako tmel, který spojuje fandy z různých zemí."

***

O společnosti MasterCard Europe

Společnost MasterCard Europe je subjekt odpovědný za řízení obchodní činnosti MasterCard Worldwide v Evropě. MasterCard Europe, se sídlem v belgickém Waterloo, spolupracuje s 51 evropskými zeměmi, které jsou administrativně rozděleny do tří zákaznických oblastí. Tyto oblasti zahrnují jednotný evropský platební prostor (SEPA), vyspělé trhy a rozvojové trhy Evropy, které sahají až k východním hranicím Ruska. Díky své síti místních zastoupení dokáže MasterCard Europe naplňovat rozličné potřeby zákazníků na nejrůznějších trzích po celé Evropě a umožňuje tak lidem obchodovat jejich vlastním způsobem a v jejich vlastním jazyce.

MasterCard přispívá k rozvoji globálního obchodování tím, že poskytuje životně důležité ekonomické spojení mezi finančními institucemi, podniky, držiteli karet a obchodníky na celém světě. Jakožto poskytovatel licencí, zpracovatel a poradce společnost MasterCard rozvíjí a uvádí na trh platební řešení, zpracovává každoročně více než 18 miliard plateb a poskytuje špičkové analytické a poradenské služby zákazníkům z řad finančních institucí a obchodníků. Prostřednictvím svého portfolia značek, mezi něž patří MasterCard®, Maestro® a Cirrus®, slouží MasterCard Worldwide spotřebitelům i podnikům ve více než 210 zemích a územích. Další informace naleznete na www.mastercardworldwide.com.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3