Nedávné průzkumy ukázaly, že pro téměř 50 % klientů, kteří si chtějí vypůjčit peníze, hraje důležitou roli také rychlost vyřízení půjčky a jednoduchá administrativa bez skrytých poplatků. „Žádosti klienta o půjčku jsme schopni vyhovět i během několika hodin," řekl Tomáš Kuna, ředitel české a slovenské ZUNO. "Nicméně v průměru vyřizujeme žádosti do 5 dnů." Důležitou roli při výběru půjčky hraje také transparentnost podmínek, za kterých je půjčka poskytnuta. Při sjednání úvěru mohou lidé často narazit na další poplatky, které ve výsledku půjčku značně prodraží.
O půjčky mají v Čechách zájem nejvíce domácnosti s příjmem 20 až 30 tisíc korun měsíčně. Klienti o úvěry žádají nejčastěji na jaře, kdy probíhají rekonstrukce bytů a domů, nebo na podzim, v předvánočním období. „V České republice je už několik měsíců zřejmý pokles zájmu o půjčky na zboží nebo dovolenou," uvedl Zdeněk Bubák z finančního serveru Finparáda. "Spotřebitelské úvěry lidem slouží především k financování nákupu auta nebo vybavení domácnosti, tedy věci, které lidé opravdu potřebují a mají trvalejší hodnotu."
S nástupem nových internetových bank, které nabízejí nižší úrokové sazby, lze očekávat pokračování trendu jednoduché půjčky za transparentních podmínek. „Od konce března, kdy jsme představili naši online půjčku, evidujeme již několik set schválených půjček. Průměrná výše poskytovaných úvěrů se pohybuje kolem 100 000 korun," dodal Tomáš Kuna.
V Česku, na rozdíl od zahraničí, zatím není zvykem půjčovat si na vzdělání, nebo operace či jiné zdravotnické zákroky. Do budoucna lze ale očekávat zvýšený zájem o financování podobných služeb.
Mezi zeměmi Evropské Unie patří české domácnosti k nejméně zadluženým. Průměrné zadlužení domácností v EU se nyní pohybuje na 44 % HDP, české domácnosti vykazují zadlužení zhruba 28 % HDP.
Online banka ZUNO patří do bankovní skupiny Raiffeisen Bank International. Od svého vstupu na český trh dosud získala 37 000 klientů, kteří si u ní uložili celkem 13 miliard korun. Českým klientům nabízí běžný ÚČET v několika měnách, SPOŘENÍ, SPOŘENÍ PLUS, termínovaný VKLAD, úvěry PŮJČKA, PŮJČKA PLUS a přečerpání účtu REZERVA – všechny služby je možné ovládat přes internet. ZUNO sází na jednoduchost, top úroky a otevřenou komunikaci s klientem prostřednictvím elektronické pošty, Facebooku, contact centra a dalších moderních způsobů komunikace. Další informace o českém zastoupení ZUNO BANK AG naleznete na www.zuno.cz.
(tz)