Jméno této značky zní, dobře se vžila do podvědomí firem i spotřebitelů. Pro řadu výrobků byla a je významným oceněním, které garantuje skutečné hodnoty, a především kvalitu. V roce 2002 byla značka CZECH MADE přijata jako jedna z prvních značek kvality do Programu Česká kvalita – Program podpory prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb, který byl zpečetěn usnesením vlády ČR č. 685 ze dne 26. 6. 2002.
Tímto krokem byla potvrzena nezávislost a důvěryhodnost značky CZECH MADE. To je pro výrobce a poskytovatele služeb a rovněž pro koncové zákazníky a uživatele jasný důkaz o tom, že se na dané zboží a služby mohou stoprocentně spolehnout, a že skýtají vše, oč trh stojí a co deklaruje výrobce či firma a organizace, disponující určitou službou.
Připomeňme, že Program Česká kvalita jako program garantovaný vládou ČR na podporu prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb funguje již 15 let. Jeho podstatou je existence jednotného systému značek, a to buď již těch stávajících, nebo nově vznikajících, kterými jsou označeny produkty (výrobky nebo služby) nabízené na domácím trhu. Tento program ve svých zásadách vychází z obdobného jednotného systému značek kvality, který v Německu úspěšně funguje již řadu let.
Ing. Jan Taraba, ředitel Národního střediska podpory kvality, o projektu řekl: „Tento program má smysl jak pro výrobce, tak pro spotřebitele. Vyšel z potřeby upozornit na výrobky a služby, se kterými se lidé běžně setkávají, a zároveň je však cílem náležitě a viditelně odlišit některé výjimečné od produktů a služeb ostatních, které mnohdy z hlediska kvality postrádají jakýkoliv význam. Podstatné je, že jde o seriózní vládní program, který dokumentuje letitá historie a přibývající výrobky a služby, které označení mohou užívat. Jednou z těchto značek je právě CZECH MADE, jež za tu dobu získala pozici stálice a s kvalitou je jednoznačně spojována.“
Cenné výhody z užívání značky CZECH MADE mají firmy. A jaké? V čem je přínosná pro podnikání? Obecně lze říci, že Program Česká kvalita umožňuje výrobci dokladovat péči o jakost svého produktu. Program totiž zahrnuje pouze značky, jejichž kvalita je prokazatelně ověřována třetí nezávislou stranou (akreditovanou zkušebnou, laboratoří, certifikačním nebo inspekčním orgánem). „Je to doklad o tom, že výrobek a služba jsou skutečně prvotřídní,“ a to je dnes hodně vypovídající,“ komentoval Jan Taraba. „Nejde o nějakou náhodnou značku a logo, které se dá falšovat, které může užívat, kdo si jen zamane.“ Také ne každý, kdo o ni zažádá, ji dostane.
„Z výsledků nedávného marketingového výzkumu vyplývá, že výrobci vstupují do tohoto programu především za účelem hledání konkurenční výhody, zvýšení prestiže a možnosti propagace firmy, zlepšení celkové image společnosti a stability kvality produktu, či dlouhodobého zvyšování tržního podílu produktu,“ podotkl ještě Jan Tarba.
Značka CZECH MADE se uděluje pro výrobky v rámci nejrůznějších odvětví. Její potenciál je velmi široký, ucházejte se o ni i vy! Pomůže vám najít cestu k zákazníkovi, dobře se zviditelnit, věrohodně na sebe upozornit.
Eva Brixi