INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Čeští klienti opouštějí tradiční komunikační nástroje bank. Pro informace o produktech či službách neradi chodí do poboček, ale spíše je získávají od rodinných příslušníků a přátel, ze sociálních sítí nebo srovnávacích internetových portálů. Internetové bankovnictví volí pro ovládání svého bankovního účtu 78 % respondentů z České republiky, což ve srovnání se západní Evropou nemá obdoby. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu, který provedla společnost Ernst & Young mezi 28 560 klienty bankovních institucí z 35 zemí celého světa včetně České republiky.

Češi jsou citliví na přístup bankovních poboček k nim jako ke klientům. Špatná zkušenost v pobočce je druhým nejčastěji zmiňovaným impulzem ke změně banky, přičemž tím prvním je výše poplatků. Svůj bankovní účet ovládá raději přes internet než návštěvou pobočky 78 % klientů v ČR, průzkum současně ukázal, že klienti v západní Evropě on-line aplikace v takové míře nevyužívají.

„Finanční gramotnost běžných bankovních klientů je v Česku sice stále poměrně nízká, ale funguje zde dobře osobní doporučení. Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli hrají u českých klientů také sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály," řekl Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young.

Průzkum ukázal, že při zvažování, jakou banku či bankovní produkt zvolit, upřednostňuje 67 % Čechů informace získané od rodiny a přátel nebo na srovnávacích internetových portálech. Srovnávací portály ve spojení se sociální sítí a diskusními fóry používá 48 % respondentů z České republiky, zatímco celosvětově činí průměr 37 %. Jednoznačně nejmenší vliv, alespoň dle názoru respondentů, mají při rozhodování reklamy.

Znatelný je rozdíl ve využití sociálních sítí, diskusních fór a srovnávacích portálů mezi západní a východní Evropou, přičemž je to právě střední a východní Evropa, kde jsou tato média využívána výrazně více. Podobný trend jako východní Evropa má i Indie a Saudská Arábie. „Klienti se při výběru optimálního finančního produktu nebo služby už zdaleka neradí jen se svou bankou, ale informace získávají i ze srovnávacích portálů. Tento fenomén, před pěti lety ještě prakticky neznámý, je dnes využíván častěji než bankovní poradci. Podlehli mu i Češi," řekl Pavel Riegger a dodal: „Z průzkumu jasně vyplývá, že banky mohou získat velmi cennou zpětnou vazbu o úrovni svých služeb právě sledováním těchto sítí a komentářů klientů na různých fórech a srovnávacích webech. Význam těchto sociálních médií tedy pro banky nepochybně dále roste."

O průzkumu

V únoru a březnu 2012 provedla společnost Ernst & Young celosvětový průzkum chování klientů bankovního sektoru. Průzkum byl realizován mezi klienty finanční institucí prostřednictvím internetového dotazníku. Zúčastnilo se ho celkem 28 560 respondentů, a to 13 001 z regionu EMEIA (Belgie 500, Česká republika 500, Francie 1 000, Německo 1 000, Řecko 500, Maďarsko 500, Indie 1 000, Itálie 1 000, Nizozemsko 500, Skandinávie 1 001, Polsko 500, Portugalsko 500, Rusko 1 000, Jihoafrická republika 500, Španělsko 1 000, Turecko 1 000, Velká Británie 1 000), 3 002 ze Severní Ameriky (Spojené státy 2 002, Kanada 1 000), 4 548 z Latinské Ameriky (Argentina 500, Brazílie 1 019, Chile 504, Kolumbie 500, Mexiko 1 023, Panama 500, Peru 502) a 8 009 z regionu Asie a Tichomoří (Austrálie 1 000, Čína 2 004, Hongkong 502, Indonésie 1 001, Japonsko 1 002, Malajsie 500, Singapur 500, Jižní Korea 1 000 a Vietnam 500). Hodnocení vztahu s bankou zahrnovalo mj. úroveň spokojenosti s poskytovanými službami, všeobecné požadavky na fungování institucí či zkoumání budoucích záměrů a potřeb klientů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3