Přestože výpočetní technika i letos uhájila své prvenství, oproti loňskému roku, kdy zažívala doslova boom, se její prodej během letních měsíců propadl o zhruba 15 %. Ve srovnání s loňským létem naopak došlo k výraznému nárůstu prodejů televizorů, konkrétně o 28 %.
„Změnu lze do určité míry přisoudit Olympijským hrám v Londýně. Spoustu lidí, kteří pořízení nového televizoru odkládali, nebo naopak plánovali třeba až příští rok, se rozhodlo pořídit si ho již nyní kvůli sledování této sportovní události," komentoval trend letošního léta Tomáš Chlíbec, ředitel správy retailu společnosti Cetelem.
V segmentu prodeje elektra spolupracuje Cetelem s významnými obchodními partnery, mezi které patří například i síť prodejen Euronics. „Za poslední dva měsíce jsme zaznamenali meziroční nárůst prodejů ledniček a mrazniček o 36 %," řekl Pavel Schwarz, obchodní ředitel Euronics ČR, a.s.
V prodejních místech obchodních partnerů nabízí Cetelem svým klientům možnost nákupu zboží na splátky v nejrůznějších formách. Mezi nejčastěji využívané patří stále úvěr „1/10" (10 % akontace, a pak 10 % měsíčně po dobu 10 měsíců), současně také stoupá podíl nových produktů, které Cetelem klientům průběžně nabízí.
(tz)