INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Češi jsou známí svojí vášní pro chalupy, chaty i chatičky a tato národní vášeň není záležitostí pouze rodin nebo starší generace. Ze statistik Hypoteční banky, specialisty na hypoteční úvěry, sice vyplývá, že nejčastěji kupují rekreační objekty rodiny s dětmi (53 %), druhu velmi silnou skupinou českých chalupářů jsou ale takzvaní „singles" (38 %). Do kategorie „singles" lze zařadit generaci současných třicátníků, kteří již několik let pracují a žijí samostatně ve vlastní domácnosti.

Ze statistik Hypoteční banky také vyplývá, že nejsilnější skupinou chatařů a chalupářů jsou Středočeši a Pražané, a to ve 28 % všech pořízených rekreačních objektů financovaných Hypoteční bankou. Dalším regionem, kde mají silnou vášeň pro chalupaření, je region Plzeňský (13 %) a oblast jižní Moravy (9 %). Ze statistik Hypoteční banky je také zřejmé, že si Češi své rekreační objekty pořizují ve stejném regionu, ve kterém žijí, tedy v krátké dojezdové vzdálenosti od svého domova. Například obyvatelé plzeňského regionu chalupaří nejčastěji na Šumavě.

„Hypoteční banka není pouze specialistou na rodinné bydlení, ale rovněž nabízí svým klientům financování rekreačních objektů. Češi jsou obecně velmi známí svou chalupářskou vášní a z našich statistik je zřejmé, že tento koníček přechází i na mladší generace. Z regionů, kde se nejčastěji pořizují rekreační objekty, vyniká Středočeský, Plzeňský a Jihomoravský, což přisuzujeme velmi dobré dopravní dostupnosti těchto lokalit," uvedl Jan Sadil, generální ředitel a předseda představenstva Hypoteční banky.

Při pohledu na vývoj nákupu rekreačních objektů v uplynulých letech je zřejmé, že největší boom chalupaření zažila Česká republika v roce 2008, tedy těšně před nástupem finanční krize. Vývoj zájmu o chaty a chalupy v letech 2009 a 2010 kopíroval celkový pokles hypotečního trhu. Od roku 2011 se pozornost Čechů k rekreačním objektům opět vrací, což potvrzují i statistiky Hypoteční banky, která v roce 2011 zaznamenala meziroční růst hypotečních úvěrů poskytnutých na rekreační objekty o 14 %.

Hypoteční banka je první specializovanou hypoteční bankou a zároveň největším poskytovatelem hypoték v České republice.

Hypoteční banka je součástí finanční Skupiny ČSOB a Skupiny KBC.

Jediným akcionářem banky je ČSOB.

Základní kapitál Hypoteční banky činí 5,076 miliardy korun.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3