„Chceme lidem vtipnou formou vysvětlit, že na stáří je potřeba myslet předem. V nadsázce jsme poukázali na to, jak může člověk za pár let dopadnout, pokud si už dnes nebude spořit na důchod," vysvětlil Libor Pergl, ředitel pro obchod a marketing Penzijního fondu České pojišťovny.
Penzijní fond České pojišťovny vsadil na popularitu televizního pořadu Partička založeného na vtipných improvizačních vystoupeních. Angažoval jeho hlavní protagonisty a vznikl tak koncept, jehož stěžejní myšlenkou je právě motiv improvizace: „Penzička" – Abyste ve stáří nemuseli improvizovat. Čtveřice herců pro potřeby kampaně byla „postaršena" do důchodového věku. „Právě v této fiktivní TV show musejí naši zestárlí komici v budoucnosti stále hrát, aby si vydělali na svůj důchod. A my jsme je při tom natočili...," odhaluje Libor Pergl.
Kampaň, jak se na stará kolena vyhnout tomu, abyste nemuseli improvizovat s nízkým státním důchodem, je dílem agentury Havas Worldwide Prague. Režijně se kampaně ujal Jakub Kohák, vizuály nafotil Tomáš Třeštík.
„Záměrně jsme kampani dali mírně provokativní formu, protože se jedná o téma, které by nikoho nemělo nechat chladným a netečným. Zatímco dosud se debata o penzijní reformě vedla spíš v akademickém duchu, Penzička zpracovává téma v rovině konkrétních osobních příběhů," dodal Pavel Friš, kreativní ředitel Havas Worldwide Prague.
Hlavním komunikačním kanálem kampaně budou TV spoty nasazené na stanicích Novy, Primy a na TV Barrandov. Podpoří je venkovní reklama a tištěná inzerce. V prostředí internetu kampaň počítá s on-line bannery, v průběhu podzimu s mikrowebem penzicka.cz, s Facebookem a YouTube. Koncept podpoří i prodej, obchodníci získají letáky, plakáty a další propagační předměty. Spojovacím článkem celé kampaně je motiv houpacího křesílka a logo PENZIČKA.CZ
(tz)