INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Celkový čistý zisk meziročně výrazně vzrostl o 196,1%. Vklady klientů meziročně vzrostly o 22,9% v návaznosti na pokračující trend zájmu o spořicí produkty a vklady na běžných účtech. Nárůst vkladů byl posílen také ve firemním bankovnictví.

• Celková aktiva banky meziročně vzrostla o 22,1%

• Úvěry klientům se ve srovnání s 30. zářím 2011 klesly o 0,8%

• Vlastní kapitál banky vzrostl o 12,8% ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kapitálová přiměřenost vzrostla z 14,67% na 15,94% (neauditovaný údaj), což je potvrzením stability a zdravosti univerzální banky.

• UniCredit Bank získala prestižní ocenění Euromoney v kategorii privátního bankovnictví, dále obdržela nejvyšší cenu jako Best Trade Finance Bank, kterou uděluje stejnojmenný finanční titul. Zároveň si v tomto roce odnesla čtyři ocenění Zlaté koruny včetně zlaté příčky za Převratnou hypotéku.

Hospodářský výsledek UniCredit Bank Czech Republic se po zdanění zvýšil ze 768 milionů Kč (k 30. 9. 2011) na 2 274 milionů Kč (k 30. 9. 2012). Komentář generálního ředitele a předsedy představenstva UniCredit Bank Czech Republic Jiřího Kunerta: „UniCredit Bank dále posiluje svoji pozici silné a stabilní univerzální banky, která se těší velké důvěře svých klientů, přináší jim nová inovativní řešení a služby a spoluurčuje trendy v osobním, firemním i privátním bankovnictví. Čistý zisk ve výši 2,27 miliardy Kč, který meziročně vzrostl o 196,1 %, je tím nejlepším důkazem dobře nastavené strategie pro všechny skupiny našich zákazníků. I přes prognózu následného vývoje ekonomiky, která předpokládá posun od hospodářské recese k velmi pomalému růstu, je následné období i nadále pro všechny především výzvou. UniCredit Bank se v uplynulém období podařilo klientům představit nejenom novinky z oblasti osobního bankovnictví – nový koncept osobních kont, unikátní službu placení mobilem „Mobito" včetně inovace bankovního e-shopu, ale také kromě jiného zrealizovat největší firemní úvěr poskytnutý české společnosti, který výrazně překračuje rámec středoevropského regionu. Snažíme se tak podporovat českou ekonomiku, která je proexportně založena a přinášet trvalé hodnoty našim klientům, obchodním partnerům a akcionářům."

Položky výkazu zisku a ztrát

Meziročně klesl čistý výnos z úroků o 1,3% na 4 701 milionů Kč (k 30. 9. 2011: 4 761 milionů Kč) v důsledku dlouhodobě nízkých úrokových sazeb jak v prostředí Eurozóny, tak i v České republice. Čistý zisk z poplatků a provizí UniCredit Bank vzrostl na 1 430 milionů Kč, což představuje růst o 10,5 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku (k 30. 9. 2011: 1 294 milionů Kč). Celkové provozní výnosy k 30. 9. 2012 dosáhly 7 169 milionů Kč, což představuje meziroční nárůst o 0,3 % (k 30. 9. 2011: 7 150 milionů Kč). Provozní výnosy byly ovlivněny především nárůstem hypotečních a spotřebitelských úvěrů v osobním bankovnictví

Úroveň všeobecných provozních nákladů vzrostla meziročně o 1,4 % z 3 371 milionů Kč k 30. září 2011 na 3 419 milionů Kč k 30. září 2012. „V prvních třech čtvrtletích tohoto roku jsme nadále pokračovali v otevírání nových poboček s důrazem na rozvoj franšízové obchodní sítě v menších městech pod značkou UniCredit Bank Expres, což se promítlo do plánovaného mírného nárůstu všeobecných provozních nákladů," uvedl finanční ředitel UniCredit Bank Gregor Hofstaetter-Pobst.

Meziročně vzrostla i tvorba opravných položek a rezerv k úvěrům, a to o 29,6% na 1 016 milionů Kč (k 30. 9. 2011: 784 milionů Kč).

„Zhoršující se situace v makroekonomickém prostředí se odráží ve vývoji nákladů úvěrového rizika. Banka bude i nadále postupovat v obezřetném přístupu řízení rizik tak jako doposud. Konzistentně v průběhu tohoto roku dosahujeme vynikajících výsledků v oblasti klientských vkladů jak v osobním, tak ve firemním bankovnictví a nadále si udržujeme naši silnou kapitálovou pozici a likviditu. UniCredit Bank se zvýšil vlastní kapitál o 12,8% ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kapitálová přiměřenost vzrostla z 14,67% na 15,94% (neauditovaný údaj), což je potvrzením stability a zdravosti univerzální banky," dodal Gregor Hofstaetter-Pobst.

Rozvaha

K 30. 9. 2012 činila celková aktiva UniCredit Bank Czech Republic 327 927 milionů Kč, což představuje nárůst o 22,1% ve srovnání s údajem k 30. 9. 2011 (268 502 milionů Kč).

Na straně aktiv rozvahy došlo k mírnému poklesu pohledávek za klienty, a to o 0,8% na celkových 180 453 milionů Kč oproti stavu k 30. 9. 2011 (181 911 milionů Kč).

Na straně pasiv došlo k nárůstu objemu závazků vůči klientům o 22,9% na 201 349 milionů Kč

(30.9. 2011: 163 855 milionů Kč). Závazky z dluhových cenných papírů vzrostly o 11,1% z 31 983 milionů Kč k 30. 9. 2011 na 35 536 milionů Kč k 30. 9. 2012.

Vlastní kapitál banky vzrostl ve srovnání s 3. čtvrtletím 2011 o 12,8% na 37 349 milionů Kč

(k 30. 9. 2011: 33 105 milionů Kč).

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3