INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jak klesá schopnost lidí splácet hypotéky, roste tlak bank na uspokojení jejich pohledávek. Před zabavením nemovitosti v exekuci dávají přednost okamžitému prodeji nemovitosti v nedobrovolné dražbě. Ty za posledních pět let narostly trojnásobně.

Před pěti lety banky téměř nemusely řešit problémy nesplácených hypoték, zanedbatelné půl procento z celkového objemu hypoték pro ně neznamenalo velký problém. S propadem realitního trhu však bankovním domům vzrostl počet pohledávek na 3 až 4 procenta, neoficiálně se mluví i o vyšším podílu.

Banky proto začaly hledat efektivnější způsob vymáhání svých dluhů, než představují exekuce. Ty jsou pro ně se svou 15% provizí a někdy až tříletou dobou trvání příliš drahé a zdlouhavé. Nedobrovolné dražby si bankovní domy oblíbily pro jejich rychlost (prodej do 3 měsíců), vysokou návratnost (až 70 % hodnoty nemovitosti) a minimální náklady na provedení.

Zatímco v roce 2008 proběhlo celkem 295 nedobrovolných dražeb, loni už to bylo 910. „Jen k polovině letošního roku se nucených dražeb uskutečnilo 544, do konce roku tak padne magická hranice 1000 nedobrovolných dražeb," říká Radim Hasman, předseda představenstva Eurodražby.cz, českého lídra v oblasti nedobrovolných dražeb.

„Oproti soukromým společnostem, které dražby využívají v nejvyšší možné míře, neměly české banky ještě před pěti lety s dražbami velké zkušenosti. Prudký nárůst nesplácených hypoték je však donutil ke změně," vysvětluje Radim Hasman, a dodává, „I přes stagnaci realitního trhu zůstává o nemovitosti nabízené v dražbě velký zájem. Díky tomu dosahujeme maximální možné prodejní ceny."

Nedobrovolné veřejné dražby iniciuje věřitel, aby uspokojil své pohledávky. Většinou je to banka, která má na nemovitosti zástavu. Jedná se především o případy, kdy dlužníci nejsou schopni splácet hypotéční a spotřebitelské úvěry. „Někdy nás ale kontaktují i sami majitelé nemovitosti. Dražbou se vyhnou nepříjemnostem okolo zabavení domu, splatí hypotéku a ještě jim část z prodeje zůstane do nového začátku," dodává Radim Hasman.

Více informací naleznete nawww.eurodrazby.cz.

O společnosti EURODRAŽBY.CZ a.s.

Společnost Eurodražby.cz se zabývá realitní a obchodní činností od roku 1997. Specializuje se na nedobrovolné dražby a aukce, v tomto segmentu patří dlouhodobě mezi nejlepší na českém trhu. Podle celkového finančního objemu dosaženého vydražením majetku jsou v současné době lídrem v pořadí dražebníků. Současně jako jediná dražební společnost nabízí možnost dražby na dálku přes prostředníka, který se jí fyzicky účastní. Od listopadu 2011 je možné sledovat probíhající dražby on-line v reálném čase, což je na českém trhu rovněž unikát. Členem České asociace dražebníků je společnost Eurodražby.cz od roku 2001.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3