INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Češi si své zahraniční cesty umí pořádně užít. Letní trend potvrzují i loňské statistiky, kdy klienti ČSOB a Ery na svých letních dovolených zaplatili kartou v červenci a srpnu částku kolem 1,5 miliardy korun. Největší sumu utratili za ubytování, pohonné hmoty a potraviny. Jednoznačně nejoblíbenější zemí pro nákupy se stala Velká Británie, kde klienti druhé největší tuzemské banky o prázdninách nechali více než 160 milionů korun.

„Velká Británie se jednoznačně stala nákupním rájem Čechů. Na druhém místě podle počtu transakcí skončilo podle očekávání Chorvatsko. Nákupy u Jadranu se vyšplhaly za pouhé dva prázdninové měsíce na 70 milionů korun. U sousedů na Slovensku byla tato částka o 10 milionu nižší,“ řekl Daniel Veis, manažer útvaru Karty ČSOB a Ery a dodala: „Průměrná výše transakce se pohybovala kolem 1 500 korun.“

Vyšší ochotu využívat v zahraničí placení kartami potvrzuje i analytik ČSOB Petr Dufek: „Stále větší využívání platebních karet při cestování je výsledkem lepší informovanosti Čechů, kteří si odvykají převážet hotovost na své dovolené a stále častěji volí platbu kartami. Nakonec je to pohodlnější, bezpečnější i levnější. Druhým důvodem je i snaha využít v zahraničí často příznivějších cen spotřebního zboží a širší nabídky ve velkých obchodních centrech. A v neposlední řadě nemůžeme zapomenout ani na dlouhodobě rostoucí kupní sílu Čechů, kterou podporovala až do nedávna sílící koruna. Při zavedení společné evropské měny jsme za eura platili přes 32 korun, dnes je to zhruba 26.“

Nejčastěji lidé v cizině platili za ubytovací služby. „Jen za minulé prázdniny Čechy vyšly pobyty v hotelu, motelu či v jiném ubytovacím zařízení na více než 220 milionů korun. 165 milionů pak zaplatili za pohonné hmoty, za které zároveň lidé v zahraničí platí nejčastěji,“ dodal Daniel Veis.

A lidé nešetří ani na stravování. Za potraviny a návštěvy restaurací zanechali o loňských prázdninách v cizině kolem 110 milionů korun. „Zajímavostí je, že restaurace stále co do počtu placení kartou trojnásobně převyšují rychlé občerstvení. Je to dáno zejména tím, že mnohé stánky na ulici nejsou ještě stále vybavené platebními terminály. Proto by si měli lidé v zahraničí ponechat u sebe i drobnou hotovost," uvedl Daniel Veis.

Nejvyšší průměrné transakce klienti zadávali v exotických destinacích, jako jsou Chile, Irák, Pákistán nebo Omán. „Možným vysvětlením může být, že v těchto zemích není tak hustá síť platebních terminálů, tedy klienti například drobné suvenýry platí hotově. Terminály jsou naopak v hotelích a na letištích, kde běžně lidé nakupují za vyšší částky,“ komentoval Daniel Veis.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3