INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pokles celkového předepsaného pojistného o 70 milionů korun meziročně potvrdil úroveň stagnace pojistného trhu. Aktuální statistiky členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. pololetí letošního roku ukazují mírný růst u běžně placeného životní pojištění (+1,1 %), zpomalující se pokles u pojištění vozidel (-1,5 %) a zároveň snížení ještě nedávno rostoucích podnikatelských pojištění.

Celkové předepsané pojistné pokleslo proti 1. pol. 2012 o 0,1 % na 58,6 mld. Kč.

Počet smluv ve kmeni životního pojištění se snížil o více než 100 tisíc na 6,3 mil. kusů, přičemž průměrné pojistné na jednu smlouvu se aktuálně zvýšilo o 1,7 %.

Pokles předepsaného pojistného v podnikatelském pojištění se dále prohlubuje, dosáhl úrovně 1,9 %.

Vývoj v životním pojištění je srovnatelný s předchozím obdobím. Příčinou stagnace je výrazný propad předepsaného pojistného u jednorázového životního pojištění meziročně o 17 % způsobený zejména snížením výnosů finančních trhů ve 2. čtvrtletí letošního roku. Pozitivní vývoj je znatelný u smluv s běžně placeným pojistným (+1,1 %). Na druhé straně již několik sledovaných období nepřetržitě klesá počet nově uzavřených smluv životního pojištění. „Pokles prodejů životního pojištění a současný růst běžně placeného pojistného naznačuje možné zbrzdění trendu dosavadního přepojišťování smluv. Jestli tento ukazatel potvrdí nový pozitivní trend, se ukáže až v dalších obdobích,“ říká výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.

Pokles předpisu u neživotního pojištění zpomalil na 0,1 % oproti 0,4 % v prvním čtvrtletí letošního roku. Dosažený objem 35,5 mld. Kč představuje meziroční snížení o 50 mil. korun. V oblasti pojištění vozidel došlo k významnému zmírnění poklesu předepsaného pojistného. Havarijní pojištění oproti růstu v I. čtvrtletí propadlo o 0,7 % a v povinném ručení se naopak propad zmírnil na úroveň -2,1 %. Přestože celkový počet pojistných smluv u pojištění vozidel mírně roste (+0,8 %), průměrné pojistné na jednu smlouvu meziročně stále klesá. Deklarované zdražování a nový vývoj může naznačovat mírné zvýšení průměrné ceny povinného ručení oproti I. čtvrtletí letošního roku, kdy se již zvedla z 2 720 na 2 800 Kč.

Jiná situace je u podnikatelských pojištění, kde se i přes 0,2% nárůst počtu pojistných smluv prohloubil propad předepsaného pojistného o téměř 200 mil. Kč. „Vývoj pravděpodobně nasvědčuje tomu, že se cenová válka přesouvá z oblasti pojištění vozidel do podnikatelských pojištění,” komentuje situaci výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.

Z výsledků je zřejmé, že v období stagnace domácího trhu některé pojišťovny aktivně vyhledávají obchodní příležitosti i mimo Českou republiku, o čemž svědčí výrazný nárůst předpisu u jejich zahraničních aktivit.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3