INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Za nejčastější důvod k pořízení vlastního bydlení uvádí 45 % Čechů vážný vztah nebo vstup do manželství. Jen o tři procenta méně lidí pak volí lokalitu bydlení podle blízkosti zaměstnání. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala zpracovat ČSOB na konci minulého roku.

„Čísla z průzkumu ukázala, že Češi jsou zodpovědní, ale zároveň zvyklí na své pohodlí," řekla Ivana Bohatcová, výkonná manažerka segmentu Bydlení a úvěry ČSOB. Okamžik, kdy se začnou tzv. usazovat, tedy když mají vážný vztah (67 %), osamostatní se od rodičů (39 %) nebo se jim narodí dítě (26 %), totiž považují za pádný důvod k pořízení vlastního bydlení. „Ale už jen 15 % Čechů by si pořídilo vlastní bydlení kvůli stěhování za prací. V ten okamžik budou raději dojíždět, což je přesný opak přístupu lidí například v Německu. Zajímavé také je, že jen 37 % dotázaných uvádí jako důvod pro pořízení vlastního bydlení výhodnou situaci na trhu," dodala Ivana Bohatcová.

S výše uvedeným souvisí to, že 80 % z nás si pořídilo, nebo plánuje pořídit bydlení s partnerem. Těch, kteří jsou ochotni jít do koupě samostatně, je jen 19 %, a pouhé 1 % by tak učinilo se svým spolubydlícím.

Pokud jde o ideální polohu bydlení, vyhrává blízkost do práce (42 %) nejen nad vysněnou lokalitou (22 %), ale dokonce i nad blízkostí k ostatním členům rodiny (17 %).

V otázce, kde by si lidé hypotéku vzali, jsou už odpovědi méně předvídatelné. Jen necelá čtvrtina dotázaných by se totiž obrátila na banku, kde má účet. Oproti tomu 57 % lidí je ochotna studovat aktuální nabídky a zvolit tu, která je pro ně nejvýhodnější. Jen 5 % by pak využilo pomoci specializované společnosti na hypotéky.

A jaké jsou nejčastější parametry hypoték? „Průměrná výše hypotéky se v roce 2010 pohybovala na úrovni 1,67 milionu korun při nejčastější délce 25 až 30 let a při fixaci 3 až 5 let. Fixní úrokovou sazbu přitom správně preferuje 80 % lidí. Ačkoliv se nás totiž zájemci o hypotéku na variabilní sazby často ptají, vysvětlujeme jim, že pro ně představuje značné riziko. Variabilní sazba má totiž negativní dopad v možnosti téměř okamžitého růstu sazeb a tím pádem k růstu měsíční splátky, kterou by jejich rozpočet nemusel unést," doplňuje Ivana Bohatcová z ČSOB.

Aktuální situace na trhu, kdy klesají ceny zejména nových nemovitostí a banky nabízejí nízké úrokové sazby, představuje velkou příležitost pro všechny zájemce o vlastní bydlení. ČSOB hypotéka klientům nově nabízí zvýhodněnou úrokovou sazbu 4,04 % p.a. a akční nabídku spočívající v možnosti mimořádné splátky bez poplatků. Ti, kteří chtějí stihnout současné podmínky odečtu zaplacených úroků ze základu daně, si mohou v ČSOB sjednat hypotéku už nyní, ale vyčerpat ji až během dvou let.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3