Až jednu miliardu korun stojí pojišťovny léčení klientů v zahraničí. Nejvyšší výskyt pojistných událostí českých turistů bývá v zemích jako Chorvatsko, Turecko, Bulharsko, Itálie, Rakousko, Slovensko, Egypt, Řecko, USA, či Kanada.
Mezi nejběžnější typy pojistných událostí patří úpaly a úžehy, kožní problémy a alergie, zažívací obtíže, zánět středního ucha, záněty horních a dolních cest dýchacích, šlápnutí na ježka, pohmožděniny a zlomeniny končetin.
Jsme přesvědčeni, že cestovní pojištění pro dovolenou v zahraničí se klientům bohatě vyplatí. Investují desítky či stovky korun a přitom se vyhnou riziku placení horentních částek v případě, že by utrpěli vážný úraz nebo vyjeli do dražších destinací, kde jsou vysoké náklady na zdravotní péči.
Jiří Muška – specialista ČSOB Pojišťovny na pojistné události z cestovního pojištění
Sedm dobrých rad pro lepší orientaci v oblasti pojištění:
1.Pojistěte se!
Nevynechejte pojištění ze základní výbavy pro dovolenou. Myslete na všechno, co nám pomáhá dovolenou strávit klidně a s pocitem, že nám nic nechybí. Za investici ve výši pouhých desítek či stovek korun na celou dovolenou získají klienti pocit jistoty a nemusí se obávat vyjít z hotelového pokoje.
2.Promyslete si plánované aktivity
Předpokladem úspěšně nastaveného cestovní pojištění je i co nejpodrobnější znalost plánovaných dovolenkových aktivit. Klient se může pojistit i proti extrémním sportům, jako je například sjíždění divokých řek, canoying, vysokohorská turistika nebo potápění. Toto pojištění lze také sjednat přes aplikaci smartbanking nebo on-line přes webové stránky www.csobpoj.cz.
3.Ověřte si pojištění platební karty
Držitelé určitých typů platebních karet mají automaticky aktivováno cestovní pojištění. Takovou věc je nutné ověřit u své banky. Pokud budou mít klienti zájem o navýšení stávající pojistky či si cestovní pojištění k platební kartě nově sjednat, stačí se obrátit na pobočku nebo na Infolinku. Pojištění prostřednictvím platební karty lze také rozšířit i na rodinné příslušníky, příp. už mohou být pojištěni automaticky.
4.Kartu si také pojistěte
Na cestách nemusí přijít k úhoně jen klient samotný. Nepříjemná může být také ztráta platební karty, případně její krádež. Je proto vhodné si vedle cestovního pojištění sjednat i pojištění karty, které například zahrnuje úhradu finančních prostředků při neoprávněném použití karty. Ztrátu či zcizení karty je potřeba také urychleně oznámit své bance. V určitých variantách pojištění můžete novou kartu či hotovost získat přímo v zahraničí. Toto pojištění může být také běžnou součástí standardního balíčku služeb, které klient dostává od své banky.
5.Léčebné výlohy a odpovědnost především
Základním stavebním kamenem cestovního pojištění by jistě mělo být pojištění léčebných výloh. Klient se s ním chrání proti výdajům spojeným s náhlým onemocněním a úrazem. Vhodné je zvážit pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu. Nároky poškozeného se totiž mohou vyšplhat až ke stovkám tisíců korun, a to zejména v případě újmy na zdraví.
6.Seznamte se s pojistnými podmínkami dopředu
Není nic horšího, než rozčarování ze špatně sjednaného cestovního pojištění, zejména pokud bylo hlavní motivací ušetřit co nejvíce z poměrně zanedbatelné ceny pojistky. Podobně však mohou klienti dopadnout, pokud se dopředu podrobně neseznámí s podmínkami své pojistky. I v tomto ohledu jim samozřejmě podají pomocnou ruku pojišťovací specialisté na pobočkách ČSOB.
7.Stačí se stavit v bance
ČSOB nově nabízí bankopojištění, službu, díky které mají lidé na bankovních pobočkách k dispozici vedle bankéřů i pojišťovací specialisty. Ti jim poradí i při sjednávání nových či při revizi starších pojistných smluv. Díky unikátnímu spojení bankovních a pojišťovacích produktů šetří klientům čas i peníze – nabízí jim péči bankéře i pojišťovacího specialisty pod jednou střechou. Vzhledem k důkladné znalosti potřeb klientů dokáže ČSOB připravit takové služby, které jsou na trhu spíše výjimkou a zahrnují bankovní i pojišťovací produkty v jednom.
(tz)