INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ve spolupráci Českého Forex klubu a České bankovní asociace a po konzultacích s Českou národní bankou, jakožto dohledovým orgánem finančního trhu, byl připraven návrh upraveného znění Úředního sdělení ČNB k Pravidlům pro referenční banky a výpočet (fixing) referenčních úrokových sazeb PRIBOR (jedná se o referenční úrokovou sazbu počítanou z kotací referenčních bank pro prodej depozit). Novelizované Úřední sdělení přinese ve srovnání se stávajícím stavem dvě změny.

Tou první bude, že od 1. 7. tohoto roku již nebude z důvodu nepotřebnosti dále propočítáván a zveřejňován tzv. PRIBID (referenční úroková sazba počítaná z kotací referenčních bank pro nákup depozit) a jedinou sazbou, která bude dále kótována, bude PRIBOR. Druhou změnou je nové ustanovení, že pokud by se některá panelová banka, zasílající tzv. kotace pro výpočet sazby PRIBOR rozhodla z panelu vystoupit, bude tento úmysl ostatním bankám avizovat nejméně se šestiměsíčním předstihem. Smyslem této druhé změny je posílit stabilitu systému PRIBOR.

Uvedené změny jsou dalšími ze série opatření, které byly v posledních letech přijaty k posílení transparentnosti a robustnosti pražského benchmarku PRIBOR. České banky sledují a průběžně pracují na implementaci podobných opatření, která byla přijímána k posílení kredibility globálních indexů, tj. LIBORu a Euriboru. Příkladem je pokrytí agendy PRIBOR vnitřními procesními předpisy a posilování kontrolních mechanismů, ať už automatizovaných či osobních. Dalším směrem je náležitá dokumentace činností, spojených s kotacemi pro PRIBOR a rovněž zapracování požadavků na aktivity, spojené s kotacemi, do etických kodexů zaměstnanců bank.

Těmito aktivitami banky nejen reflektují trendy „best practice“ k posílení benchmarků, ale také anticipují požadavky připravovaného nařízení EU k regulaci benchmarků, které bylo v uplynulých týdnech postoupeno z Evropské komise s podporou členských států k projednání a schválení na půdě Evropského parlamentu.

O České bankovní asociaci

Česká bankovní asociace vznikla v roce 1990 a je dobrovolným sdružením právnických osob podnikajících v oblasti peněžnictví. V současné době sdružuje 37 členů. Rolí asociace je především zastupovat a prosazovat společné zájmy členů, prezentovat roli a zájmy bankovnictví vůči veřejnosti, podílet se na standardizaci postupů
v bankovnictví a na vytváření odborných zvyklostí, podporovat harmonizaci bankovní legislativy s legislativou Evropské unie a vyvíjet aktivitu v informativní a školící oblasti. ČBA je členem Evropské bankovní federace
a Euriboru.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3