INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Česká leasingová a finanční asociace zveřejnila výsledky nebankovního trhu v České republice za 1. pololetí 2011. V tomto období poskytly členské společnosti ČLFA leasingem movitých věcí, factoringem, prostřednictvím úvěrů pro spotřebitele i pro podnikatele zákazníkům celkem 67,3 mld. korun, což je v meziročním srovnání o 3,5 mld. korun více. Z toho 50 mld. poskytli členové ČLFA na investice a provoz podnikatelských subjektů a 17,3 mld. na zboží a služby pro domácnosti. U všech komodit došlo k meziročnímu růstu; leasing vzrostl o 21,3 %, podnikatelské úvěry o 9,2 %, spotřebitelské úvěry o 4,7 % a factoring o 27,2 %. Členské společnosti financovaly 44 % nových osobních vozů registrovaných v tomto období v České republice a uzavřely 520 521 nových leasingových a úvěrových obchodů.

Leasing

Členské společnosti ČLFA financovaly v 1. pololetí 2011 prostřednictvím leasingu stroje, zařízení a dopravní prostředky v souhrnu pořizovacích cen (bez DPH) 22 mld. korun. Proti 1. pololetí 2010 to představuje u největších patnácti společností meziroční zvýšení o 21,3 %. V 1. pololetí 2011 i nadále dominoval leasing silničních vozidel.

Podíl operativního leasingu na celkovém leasingu strojů, zařízení a dopravních prostředků dosáhl v 1. pololetí letošního roku 32 %. V meziročním srovnání jde o další růst tohoto podílu o 4,7 %.

Podíl leasingu strojů a zařízení, včetně leasingu fotovoltaických zařízení, se meziročně zvýšil o 3,8 % na 34,7 %, což se téměř rovná výsledku 1. pololetí 2009 (34,9 %).

Podobně jako v předchozích letech směřovala téměř polovina leasingu movitých věcí do soukromého sektoru služeb a téměř dvě pětiny do průmyslu a stavebnictví.

.

Účetní hodnota všech strojů, zařízení a dopravních prostředků v leasingovém užívání představovala na konci 1. pololetí 2011 téměř 108 mld. korun.

Podnikatelské úvěry

V 1. pololetí 2011 poskytlo 31 členských společností ČLFA úvěry a jiné neleasingové finanční produkty pro podnikatele (finanční služby pro koncové zákazníky, bez financování skladů) v celkové výši vstupního dluhu* 14,19 mld. korun. Proti stejnému období roku 2010 se tak meziročně zvýšil objem úvěrů pro podnikatele o 9,2 % v případě vedoucích patnácti společností.

Největší část z nově poskytnutých podnikatelských úvěrů (46,7 %) byla určena na pořízení osobních vozů, významný podíl z těchto úvěrů (21 %) využili podnikatelé k financování strojů a zařízení.

Spotřebitelské úvěry

Členské společnosti ČLFA v 1. pololetí 2011 poskytly úvěry pro osobní potřebu ve výši 16,64 mld. korun, což představuje (při zohlednění loňských výsledků GE Money Multiservis, a.s., jejíž obchodní výsledky jsou letos vykazovány v rámci GE Money Bank, a.s.) faktické meziroční zvýšení o 4,7 %.

Největší podíl na spotřebitelských úvěrech členů ČLFA poskytnutých v 1. pololetí 2011 měly revolvingové úvěry (35,3 %), podíl financování v místě prodeje dosáhl 32,4 %, osobních půjček pak 32,3 %. Jednotlivé produktové řady jsou tedy v portfoliu spotřebitelských úvěrů zastoupeny téměř rovnoměrně.

Spotřebitelské úvěry v 1. pololetí poskytovalo 21 členských společností ČLFA včetně řady leasingových společností, které je nabízejí jako doplněk k leasingovým produktům.

Factoring

V 1. pololetí 2011 pokračoval růst objemu factoringových obchodů. Na členy Asociace factoringových společností ČR (AFS ČR) byly v 1. pololetí 2011 postoupeny pohledávky celkem za 63,9 mld. korun, z toho na factoringové společnosti, které jsou zároveň členy ČLFA, připadá 52,6 mld. korun. Proti 1. pololetí 2010 to znamená u členských společností AFS ČR růst o 27,2 %.

Vedoucím produktem na českém factoringovém trhu byl v 1. pololetí 2011 nadále regresní factoring se 73 %, podíl bezregresního factoringu dosáhl 27 %. Podíl regresního factoringu se meziročně snížil o 2,7 %.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3