Raiffeisenbank se oproti loňsku posunula o dvě příčky směrem nahoru a stala se Nejlepší bankou roku 2016. Životnímu pojištění kraluje Česká pojišťovna, neživotnímu Kooperativa pojišťovna. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2016 a Nejlepší pojišťovna 2016 rozhodly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů. Partnery výzkumu, který zpracovává analytická agentura Datank, jsou KPMG Česká republika a IBM Česká republika.
Raiffeisenbank dosáhla celkového vítězství především díky nadprůměrnému hodnocení v obou hlavních oblastech hodnocení, tedy jak z pohledu klienta, tak z pohledu akcionáře. V hospodaření se dokázala s jedinou výjimkou zlepšit ve všech sledovaných ukazatelích a skokem z bronzové příčky na stupínek nejvyšší přerušila vítězná banka čtyřletou nadvládu ČSOB a Komerční banky, které se tentokráte musely spokojit s druhým, respektive třetím místem.
Navíc, v Raiffeisenbank se bude slavit dvojnásobně. Nejen, že získala hlavní bankovní titul, ale také dokázala obhájit vítězství v kategorii Klientsky nejpřívětivější banka. Oproti loňskému roku se bance podařilo zlepšit ve čtyřech ze sedmi hodnocených oblastí. Nejvýrazněji v písemných a telefonických reakcích na dotazy klientů. Banka boduje v nákladech spojených s běžnými účty, v úrokových sazbách i dostupnosti. „Letošní vítězství Raiffeisenbank dokazuje, že klientský a akcionářský pohled nemusí být ve vzájemném rozporu, a že banka naopak může být zároveň klientsky přívětivá i zisková,“ okomentoval výsledek Marek Hatlapatka, Head of Research společnosti CYRRUS.
K prvnímu místu v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna 2016 přispělo pojišťovně Kooperativa nejen nejlepší hodnocení z pohledu klienta, ale také výborné ekonomické zdraví. Vítězná pojišťovna má vůbec nejnižší poměr provozních nákladů a předepsaného pojistného. Mezi hodnocenými institucemi vede i v meziročním zvýšení tržního podílu. Výborný výsledek ve většině oblastí důležitých z pohledu klienta jí kromě celkového vítězství zajistil také zisk titulu Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2016. Mohou za to především nadprůměrné výsledky ve všech hodnocených oblastech a v neposlední řadě i příznivé ceny neživotního pojištění.
Titul Nejlepší životní pojišťovna 2016 získala Česká pojišťovna, která se dokázala ve většině sledovaných ukazatelů zlepšit a poskočit tak z druhého na první místo. Co se týče klientského pohledu, Česká pojišťovna tradičně boduje v dostupnosti a nabídce služeb. Vedle toho v ekonomických kritériích vyniká například v solventnosti a k těm lepším patří i v ukazatelích nákladovosti.
Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovnou 2016 se stala Generali pojišťovna. Dopomohly ji k tomu především nejlepší ceny životního pojištění a dostupnost produktové nabídky. K vítězství pomohla pojišťovně také stále se zlepšující komunikace s klientem.
„Finanční ústavy jsou hodnoceny z pohledu klienta i akcionáře. Sledujeme cenové parametry, šíři produktové nabídky, dostupnost, e-mailovou a telefonickou komunikaci, celkový přístup ke klientovi a v neposlední řadě také hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti,“ dodala Gabriela Šamanová z analytické agentury Datank, která výzkum zpracovává.
Boduje karta pro mladé a životní pojištění bez poplatků
Samostatné inovátorské kategorie jsou jedinými kategoriemi výzkumu, kde nerozhodují data, ale o nejlepších novinkách finančních institucí rozhoduje veřejnost v on-line hlasování. V kategorii Bankovní inovátor 2016 zvítězila Československá obchodní banka s produktem COOL Karta. Ta přináší zjednodušení bankovnictví pro mladé, kteří žijí stále více ve světě chytrých telefonů a aplikací a jsou téměř neustále on‑line, ale také pro lidi, kteří z nejrůznějších důvodů potřebují oddělit určitou část peněz od svého běžného účtu - například kvůli nákupům přes internet, placení v zahraničí nebo jednoduše proto, že chtějí mít o části svých financí lepší přehled. Pojišťovacím inovátorem 2016 se pak stala Allianz pojišťovna. Její produkt Životní pojištění Rytmus risk. Pojištění je bez jakýchkoli poplatků, má variabilní nastavení pojistných částek pro všechny tři stupně invalidity a až dvakrát vyšší maximální dobu výplaty pro případ hospitalizace a pracovní neschopnosti. „Inovativnost tohoto produktu spočívá především v tom, že se pojišťovně podařilo totálně obrátit princip jeho konstrukce. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že zatímco u "běžných" produktů investičního životního pojištění je "spořící" část součástí základního produktu (a je tedy neodpojistitelná), Rytmus má investiční složku ve formě volitelného připojištění. Klient, kterého zajímá jen pojištění rizik, tak nemusí sjednávat něco, co v podstatě ani nepotřebuje a pojištění se tak pro něj stává cenově přijatelnější,“ vysvětluje Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví, zprostředkování finančních produktů a člen Advisory boardu výzkumu.
VÝSLEDKY VÝZKUMU NEJLEPŠÍ BANKA 2016 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2016
NEJLEPŠÍ BANKA 2016
1. Raiffeisenbank
2. Československá obchodní banka
3. Komerční banka
KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2016
1. Raiffeisenbank
2. Sberbank CZ
3. Komerční banka
BANKOVNÍ INOVÁTOR 2016
1. Československá obchodní banka - COOL Karta
NEJLEPŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016
1. Česká pojišťovna
2. Generali Pojišťovna
3. ČSOB Pojišťovna
KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2015
1. Generali Pojišťovna
2. Česká pojišťovna
3. Kooperativa pojišťovna
NEJLEPŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016
1. Kooperativa pojišťovna
2. Česká pojišťovna
3. Česká podnikatelská pojišťovna
KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016
1. Kooperativa pojišťovna
2. Česká pojišťovna
3. ČSOB Pojišťovna
POJIŠŤOVACÍ INOVÁTOR 2016
1. Allianz pojišťovna - Životní pojištění Rytmus risk bez absurdních poplatků