Novinku Komerční banky (KB) – bezkontaktní platební kartu v mobilním telefonu (MojeMobilní karta) – si za první měsíc od uvedení na trh pořídilo a začalo aktivně využívat více než tři tisíce klientů, což je výrazně nad očekáváním banky. Možnost bezpečných a pohodlných plateb prostřednictvím chytrého telefonu představila KB ve spolupráci s karetní asociací Visa letos na konci srpna. Moderní platební nástroj mohou využívat klienti Komerční banky na přístrojích s operačním systémem Android verze 4.4 KitKat nebo vyšší a NFC (Near Field Communication).
„Velký zájem klientů o bezkontaktní platební kartu v mobilu nás překvapil. Ukazuje se, že Češi jsou naklonění technologickým novinkám a po právu patří mezi průkopníky v bezkontaktních platbách. Na naší novince – MojíMobilní kartě – oceňují jednoduchost, zadávání PINu na mobilu a nikoli na terminálu a možnost zadávat i PIN u bezhotovostních transakcí do 500 Kč. Předpokládáme, že by si MojíMobilní kartu mohlo do konce letošního roku pořídit až 10 tisíc klientů,“ uvedl Mojmír Prokop, manažer Distribučních kanálů a Customer Intelligence Komerční banky.
Hlavní výhodou karty v mobilu od KB je, kromě bezpečnosti a jednoduchosti, i to, že funguje zcela nezávisle na mobilních operátorech. Další předností oproti již fungujícímu systému u konkurence je skutečnost, že karta je součástí aplikace pro mobilní bankovnictví (klient tedy nemusí stahovat žádnou další aplikaci), což umožňuje rychlé a jednoduché nastavení a ovládání karty (změna PIN, nastavení změněné klávesnice pro větší bezpečnost, limity placení s a bez PIN, vibraci při platbě, design atd.). Kartu si může uživatel zobrazit na ploše telefonu pomocí tzv. widgetu. Ten složí zároveň jako jeden ze čtyř způsobů, jakými lze kartou v mobilu platit.
Platba mobilem je založena na obdobné technologii jako platba bezkontaktní kartou, a proto je možné platit na všech existujících bezkontaktních terminálech, které v ČR tvoří již více než 70 %.
(tz)