INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Poul OndrejŽivotní pojištění patří za hranicemi naší vlasti k běžným, samozřejmým finančním produktům, jimiž člověk pečuje o sebe i své blízké, je vyjádřením zodpovědnosti. U nás stále ne. Nedomýšlíme? Podceňujeme rizika, kterých tak jako tak spíše přibývá, než naopak? Nevážíme si dostatečně života? Hledáme pravdu jinde, než kde skutečně je? Nejrůznější analýzy a studie mluví jasně: je nám velmi často bližší vlastní majetek. Zdraví a jistoty, které z něj plynou, jsou v pozadí. Jak na tom jsou pojištěnci, o tom jsem hovořila s Ondřejem Poulem, ředitelem Úseku pojištění osob v pojišťovně Kooperativa, a.s. (na snímku).

V životním pojištění si Češi nevedou v porovnání s ostatními Evropany příliš šťastně, nedomýšlejí rizika, která s sebou doba nese a podceňují ochranu proti nim. Proč jsou tak málo odpovědní sami k sobě?

V porovnání s ostatními evropskými státy se opravdu Češi zajišťují na životní rizika daleko méně. Jestliže evropský poměr je 61 % ku 39 % ve prospěch životního pojištění z pohledu celkového předepsaného pojistného, pak u nás je poměr životního pojištění téměř přesně opačný. Lidé si chrání více majetek než nejčastější zdroj výdělků – sebe. Důvod hledejme v poválečné historii.

Kooperativa průběžně nabízí široké spektrum možností, jak se zabezpečit pro případ nečekaných událostí, jako jsou choroby, pobyt v nemocnici, zajištění rodiny v případě nejméně šťastných konců. Jaké věkové kategorie vaše základní produkty využívají nejvíce?

Typickému klientovi pojišťovny Kooperativa je 30 až 39 let (31 % z našeho celého kmene). V tomto věku lidé řeší bydlení či pořízení vlastní rodiny. Poprvé si velmi silně uvědomí, že je třeba ochránit příjmy rodiny před rizikem invalidity, vážných onemocnění, či dokonce úmrtí, a hledají naši pomoc. Shodné zastoupení (6 %) mají klienti pod 20 let a nad 60 let. Obě tyto skupiny řeší primárně ochranu před úrazy.

Jak se staví k životnímu pojištění nejmladší generace plnoletých? Chápe význam životního pojištění?

I mezi našimi klienty od 20 do 29 let vidíme nejvyšší zájem o úrazové pojištění. Nejčastěji je sjednáno pojištění trvalých následků úrazem, následováno invaliditou úrazem a podobně je to i se smrtí úrazem. Lidé v tomto věku si ještě neuvědomují nejvážnější životní rizika, a ještě často nemají potřebu je zajišťovat. Ale význam životního pojištění obecně chápou a využívají ho.
Podnikatelé, když vstupovali do businessu, většinou pojišťovali své firmy, ale na sebe jako zranitelné jednotlivce příliš nemysleli.

Trvá tento trend stále, nebo již majitelé čes­kých podniků a živnostníci vědí, jaké zázemí jim životní pojištění skýtá? Uzavírají pojistky v odpovídající výši a jsou si vědomi dopadů?

Děkuji za zajímavou otázku. Podívali jsme se do našeho kmene a vyhledali jsme smlouvy, kde je uvedeno povolání jednatel, manažer či ředitel. K našemu překvapení jsme zjistili, že pojistná částka na smrt je v posledních deseti letech u těchto lidí konstantní. A hlavně, že je velmi nízká – jen kolem 220 000 korun!

Co nového Kooperativa v tomto ohledu připravila a co ještě chystá?

Kooperativa pojišťovna se chce stále více zaměřovat na krytí rizik, proto před měsícem vypustila na trh nové životní pojištění Na přání, kde motivujeme naše klienty k sjednávání odpovídajících pojistných částek na vážná rizika například slevou. Jestliže pojistné částky jsou v součtu nad jeden milion korun, pak poskytujeme slevu ve výši 10 %.

otázky připravila Eva Brixi




Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3