INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

graf.jpgPro Čechy je důležitá zejména rychlost vyřízení úvěru, pro ně akceptovatelná úroková sazba nebo RPSN a v neposlední řadě také výše splátek.. Zájemci o půjčku často vezmou první nabídku a jen zřídka ji srovnávají s dalšími. Nutně tak nehledají tu nejlevnější nabídku, ale často jim stačí taková, která je v očekávaných mezích toho, kolik přeplatí. Půjčku ale chtějí rychle a podstatnou roli při jejich rozhodování hraje možnost předčasného splacení.

Taková a další zajímavá zjištění vyplynula z výzkumu mBank a agentury NMS Market Research, kterého se v České republice a na Slovensku zúčastnila celkem tisícovka respondentů ve věkové kategorii 18 až 65 let. Průzkum se zaměřil na návyky českých a slovenských klientů bank v oblasti spotřebitelských úvěrů a velký důraz kladl na to, jakým způsobem lidé přistupují k volbě úvěru.

Podle čeho tedy Češi vybírají spotřebitelský úvěr? Pokud odhlédneme od ceny půjčky, respektive nákladů na ni, je pro Čechy při výběru poskytovatele úvěru nejdůležitějším faktorem rychlost jeho vyřízení (49 % respondentů). Plných 40 % Čechů jde potom pro půjčku do banky jejímž je klientem.. Přibližně pro čtvrtinu zájemců o úvěr je důležitý přístup pracovníků na pobočce banky (27 %) a předchozí zkušenost s půjčkou u vybrané banky (23 %). Pověst finanční instituce (18 %), doporučení přátel, známých a kolegů (13 %) nebo velikost finanční instituce hrají podstatně menší roli.

Překvapením je ale zjištění, že Češi velmi málo srovnávají výhodnost konkurenčních nabídek. „Výzkum ukázal, že přesně polovina respondentů, kteří již půjčku mají, se rozhodla pro první nabídku, kterou dostali a další již nezvažovali. Mezi půjčkami od dvou poskytovatelů se rozhodovalo pouze 25 % lidí, a stejně tak pouze každý čtvrtý člověk porovnal alespoň tři a více konkurenční nabídky. Navíc téměř polovina respondentů v průzkumu nebyla schopna s jistotou říct, jaká je aktuální úroková sazba jejich současného úvěru,“ říká Ondřej Karban, vedoucí úvěrových produktů mBank, a doplňuje: „Potěšující ovšem je, že stejně jako lidé chtějí půjčku rychle, chtějí ji také mít pohodlně. Téměř dvě třetiny (65 %) z nich totiž v průzkumu odpověděla, že maximum potřebných kroků pro vyřízení půjčky chtějí zařídit online přes internet, který jim právě rychlost a pohodlí vyřízení půjčky zajišťuje.“

Cena je důležitá pro většinu respondentů (61 %), jako nejméně podstatný faktor pro výběr úvěru ji označilo pouze 17 % dotázaných. A podle čeho kromě ceny si Češi dále půjčku vybírají? „Půjčku chtějí hlavně rychle, a to v 61 % případů, a současně s co nejnižším úrokem, respektive RPSN. Takto vyjádřená cena za půjčku je nejdůležitější pro 59, respektive 57 % dotázaných. Mezi ty nejdůležitější parametry půjčky se zařadila také možnost předčasného splacení, kterou uvedla polovina lidí, přesně 49 % lidí,“ doplňuje Ondřej Karban.

I když lidé často kývnou na první nabídku, kterou dostanou a jejíž úročení je pro ně přijatelné, velmi důležitá je pro ně výše splátek. Magickou hranicí je pro Čechy částka 7 500 korun, kterou jsou schopni a ochotni měsíčně splácet. Pouze 14 procent respondentů uvedlo, že mají splátku vyšší. Nejvíce lidí měsíčně splácí 2 500 až 5000 Kč (31 %), splátku mezi 1000 a 2500 Kč potom má 25 % lidí, kteří mají spotřebitelský úvěr.

Výše sjednané půjčky má dva protipóly. Až dvě z pěti spotřebních půjček jsou poskytnuty ve výši do 100 000 Kč. Téměř třetina (30 %) lidí si však vzalo úvěr na vyšší částku mezi 150 a 500 tisíci korunami.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3