INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jan Jeniücîek Foto1Stavební spořitelny jsou v České republice fenomén. Češi touto formou už čtvrt století rádi zhodnocují své finanční prostředky nebo si půjčují peníze na zlepšení svého bydlení. Hovořili jsme o tom s předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny a.s. Janem Jeníčkem, který stojí zároveň v čele Asociace českých stavebních spořitelen (na snímku).

Uplynulý rok se české ekonomice dařilo. Jak se to projevilo ve výsledcích stavebních spořitelen?

Růst ekonomiky v uplynulém roce rezonoval zejména v oblasti zaměstnanosti. Velmi nízká nezaměstnanost, dokonce nejnižší v zemích EU, spolu s dostatkem likvidity pomohla k růstu úvěrů poskytnutých stavebními spořitelnami. Naše společnost zaznamenala rekordní výši nově poskytnutých úvěrů, celkem jsme našim klientům půjčili 11 miliard korun na nové nebo lepší bydlení.

O které úvěry byl největší zájem? A domníváte se, že příznivý trend bude letos pokračovat?

Naši klienti měli zájem o všechny druhy nabízených úvěrů. Výrazně nám rostly nejen úvěry zajištěné nemovitostí, ale také menší úvěry na rekonstrukce a modernizace. Mám radost i z růstu počtu úvěrů, které poskytujeme bytovým družstvům a SVJ na modernizace bytových domů. I zde jsme dosáhli rekordní výše a profinancovali modernizace za dvě miliardy korun. V letošním roce očekáváme opět silný zájem o nové úvěry, osobně bych byl velmi spokojený, pokud by se nám loňský výsledek podařilo zopakovat. Velký vliv na letošní obchod bude mít rychlost zvyšování úrokových sazeb, a tím i zdražování úvěrů.

Nízké úročení vkladů rozhodně nepodporuje spoření. Čím chcete přitáhnout zájem lidí, kteří chtějí zhodnotit své prostředky?

Stavební spoření je občany právem vnímáno jako nejvýhodnější spořicí produkt. Na trhu úvěrů bude dále sílit tlak na vlastní zdroje klienta při sjednání úvěru na bydlení. Zde se výborně uplatní právě princip stavebního spoření, který motivuje klienty nejdříve naspořit vlastní prostředky a následně získat výhodný úvěr za předem danou úrokovou sazbu. Velký potenciál vidím také v nabídce spoření pro mladé, kdy rodiče vytvářejí svým dětem potřebné zdroje pro studium nebo k osamostatnění se.

Postupuje ve vašem oboru i digitalizace, respektive mohou se klienti u vás spolehnout na online služby?

Digitalizace je již několik let nedílnou součástí fungování naší společnosti. Nejde jen o možnost uzavřít stavební spoření online, ale běžně podepisujeme smluvní dokumentaci pomocí podepisovacích tabletů tzv. biometricky. S většinou svých klientů dnes komunikujeme elektronicky. Ve svém internetovém bankovnictví naši klienti najdou svou smluvní dokumentaci, výpisy a další potřebné informace.

V čem vidíte největší rizika dalšího rozvoje stavebních spořitelen?

Musím říct, že momentálně je situace pro stavební spořitelny velmi dobrá. Systém je již řadu let stabilní, tj. bez vnějších zásahů, což považuji za klíčové pro dlouhodobý úspěšný rozvoj. Pro stavební spořitelny bylo obtížné přizpůsobit svůj obchodní model velmi nízkým tržním úrokovým sazbám. I toto období jsme dokázali úspěšně zvládnout. Nyní očekávám pozvolný růst úrokových sazeb, a tím i další zatraktivnění produktu stavebního spoření.

připravil Pavel Kačer

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3