INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

iČlenské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v roce 2017 prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 163,28 miliardy korun, tedy o 5,4 % více než v roce 2016.

Z celkových 163,28 miliardy korun bylo 132,09 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 31,19 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti.

Celkové pohledávky členů ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci loňského roku 270,28 miliardy korun. Členské firmy ČLFA loni uzavřely 678 120 nových leasingových a úvěrových obchodů a na konci roku spravovaly 1 294 366 aktivních smluv.

„Solidní růst byl stimulován zejména příznivým vývojem ve firemní sféře. Podstatný vliv na celkové výsledky měl i zvýšený zájem o financování osobních automobilů jak mezi podniky, tak mezi domácnostmi,“ říká Libor Bosák, předseda představenstva ČLFA, která sdružuje 41 předních tuzemských poskytovatelů finančního a operativního leasingu, podnikatelských a spotřebitelských úvěrů a factoringu.

Oblast financování podnikatelských investic vykázala meziroční růst o 5,1 % při celkovém objemu 112,62 miliardy korun. Téměř třetina firemních investic byla realizována pomocí operativního leasingu.

Výše prostředků poskytnutých klientům členy ČLFA v rámci factoringu meziročně stoupla o 15,4 % na 19,47 miliardy korun. Celková hodnota pohledávek postoupených v rámci factoringu na členy ČLFA se zvýšila o 16,7 % na 140,12 miliardy korun.
V kategorii financování domácností asociace zaznamenala mírné zvýšení celkového objemu obchodů o 0,8 % na 31,19 miliardy korun. Výše spotřebitelských úvěrů poskytnutých členy ČLFA dosáhla 27,33 miliardy korun, což představuje meziroční snížení o 1 %. Oproti tomu výše spotřebitelského leasingu stoupla o 15,5 % na 3,86 miliardy korun.

Nejvíce kontraktů – jako každoročně – loni členové ČLFA uzavřeli na financování automobilů. Na silniční dopravní prostředky poskytli 92,99 miliardy korun, z toho 49,92 miliardy bylo určeno na pořízení 120 440 nových osobních vozů. Prostřednictvím produktů členů ČLFA tak bylo financováno 44,3 % nových osobních aut prvně registrovaných v České republice. Objem prostředků určených na pořízení nových osobních vozů meziročně vzrostl o 8,3 % a jejich počet o 6,6 % (v roce 2016 šlo o 113 013 nových osobních vozidel).

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

je zájmovým sdružením firem (většinou dceřiných společností velkých bank nebo silných nadnárodních výrobních koncernů) zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 41 členů.

Více na: www.clfa.cz 

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3