INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

iČlenské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v roce 2017 prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 163,28 miliardy korun, tedy o 5,4 % více než v roce 2016.

Z celkových 163,28 miliardy korun bylo 132,09 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 31,19 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti.

Celkové pohledávky členů ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci loňského roku 270,28 miliardy korun. Členské firmy ČLFA loni uzavřely 678 120 nových leasingových a úvěrových obchodů a na konci roku spravovaly 1 294 366 aktivních smluv.

„Solidní růst byl stimulován zejména příznivým vývojem ve firemní sféře. Podstatný vliv na celkové výsledky měl i zvýšený zájem o financování osobních automobilů jak mezi podniky, tak mezi domácnostmi,“ říká Libor Bosák, předseda představenstva ČLFA, která sdružuje 41 předních tuzemských poskytovatelů finančního a operativního leasingu, podnikatelských a spotřebitelských úvěrů a factoringu.

Oblast financování podnikatelských investic vykázala meziroční růst o 5,1 % při celkovém objemu 112,62 miliardy korun. Téměř třetina firemních investic byla realizována pomocí operativního leasingu.

Výše prostředků poskytnutých klientům členy ČLFA v rámci factoringu meziročně stoupla o 15,4 % na 19,47 miliardy korun. Celková hodnota pohledávek postoupených v rámci factoringu na členy ČLFA se zvýšila o 16,7 % na 140,12 miliardy korun.
V kategorii financování domácností asociace zaznamenala mírné zvýšení celkového objemu obchodů o 0,8 % na 31,19 miliardy korun. Výše spotřebitelských úvěrů poskytnutých členy ČLFA dosáhla 27,33 miliardy korun, což představuje meziroční snížení o 1 %. Oproti tomu výše spotřebitelského leasingu stoupla o 15,5 % na 3,86 miliardy korun.

Nejvíce kontraktů – jako každoročně – loni členové ČLFA uzavřeli na financování automobilů. Na silniční dopravní prostředky poskytli 92,99 miliardy korun, z toho 49,92 miliardy bylo určeno na pořízení 120 440 nových osobních vozů. Prostřednictvím produktů členů ČLFA tak bylo financováno 44,3 % nových osobních aut prvně registrovaných v České republice. Objem prostředků určených na pořízení nových osobních vozů meziročně vzrostl o 8,3 % a jejich počet o 6,6 % (v roce 2016 šlo o 113 013 nových osobních vozidel).

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

je zájmovým sdružením firem (většinou dceřiných společností velkých bank nebo silných nadnárodních výrobních koncernů) zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 41 členů.

Více na: www.clfa.cz 

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3