Finanční gramotnost dětí a mladých lidí se začíná zvyšovat. Aby skutečně odpovídala dnešním potřebám, o to se starají nejen školy, ale i bankovní a další instituce. Více v rozhovoru se Zuzanou Čepelkovou, manažerkou CSR a Sponsoring, Komerční banka, a.s.
Proč Komerční banka zapojila do celosvětové iniciativy Global Money Week, který proběhl v poslední březnovém týdnu, pomáhá s osvětou v oblasti finanční gramotnosti?
V Komerční bance si uvědomujeme, že můžeme mít vliv na vzdělávání v oblasti financí. V podpoře takových projektů proto vidíme velký smysl. Věříme, že děti a mladí lidé, kteří mají základní návyky hospodaření s vlastními financemi, mohou zastavit narůstající negativní trend zadluženosti a exekucí.
Je toto jediná aktivita, kterou v oblasti finančního vzdělávání v Komerční bance ve vztahu k veřejnosti realizujete?
Podobně jsme se zapojili také do podpory Ekonomické olympiády středních škol a máme v bance poměrně početnou skupinu zaměstnanců, kteří se věnují lektorské činnosti na školách a předávají své znalosti z bankovnictví různým věkovým skupinám dětí.
Global Money Week cílí na děti a jejich rodiče. Zaznamenali jste v poslední době zvýšený zájem o dětské účty?
Zájem o produkty Komerční banky určené dětem je dlouhodobě vysoký. Pro malé klienty je atraktivní především možnost mít platební kartu s vlastním designem. Rodiče pak mimo jiné oceňují možnost nahlížet na účet prostřednictvím internetového bankovnictví.
Jak snadné je u vás dětský účet založit?
K založení jsou potřeba občanský průkaz a druhý doklad totožnosti, tedy řidičský průkaz nebo pas, a rodný list dítěte. Celý proces, který se musí uskutečnit na pobočce KB, trvá v řádech minut. Účet může pochopitelně založit pouze zákonný zástupce dítěte starší 18 let.
Jak hodnotíte obecně úroveň finanční gramotnosti v ČR?
Finanční gramotnost v ČR není rozhodně na výši, která by odpovídala její ekonomické úrovni. Odpovědnost za změnu tohoto stavu pak leží i na finančních institucích, které disponují znalostmi a zkušenostmi související s finanční gramotností.
(red)
Ilustrace Pixabay.com