„Od úterý 3. listopadu je karta akceptována ve většině supermarketů Albert v Brně a do konce měsíce pak bude síť rozšířena na všechny supermarkety a většinu hyper-marketů tohoto obchodního řetězce v České republice,“ uvedl Martin Bulíř, generální ředitel společnosti Edenred, která kartu vydává. Kromě zmíněných supermarketů bude možné kartu použít i v hypermarketech Albert, a to v sekci samoobslužných restaurací. „V supermarketech pak běžně na všech pokladnách, mimo samoobslužné,“ sdělil Martin Bulíř.
Českým vývozcům se daří, díky současné ekonomické a geopolitické situaci ve světě se ale musí poohlížet po nových
Brno spouští službu JIC KREATIVNÍ VOUCHER, která má prohloubit spolupráci mezi jihomoravskými firmami a profesionály z kreativních oborů. Cílem je povzbudit firmy, aby své podnikání uměly podpořit profesionální prezentací svého portfolia. Zájemci dostanou na společné projekty poukaz až 100 tisíc korun. Brno na vouchery přispívá 4 miliony korun.
Osoby samostatně výdělečně činné na hlavní činnost musejí každý měsíc platit měsíční zálohy na povinné sociální pojištění a zdravotní pojištění. Výše zálohy závisí na zisku v minulém roce, vždy však musí být u hlavní činnosti placena alespoň minimální záloha. Pro příští rok se povinné minimální zálohy zvyšují.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP“) odhalila za tři čtvrtletí roku 2015 pojistné podvody za 68,5 milionu korun. Podle počtu vedou tradičně podvody spojené s pojištěním vozidel. Z hlediska objemu finančních prostředků se jedná o oblast podnikatelského pojištění, majetkového pojištění a pojištění odpovědnosti.
Platební morálka firem v Česku se meziročně mírně zlepšila. Třicet pět procent faktur je zaplaceno včas, padesát osm procent do 30 dnů po splatnosti, tři procenta do 60 dnů a čtyři procenta ještě později. Průměrně se v Česku faktury proplácí 10 dnů po splatnosti, o den dříve než v roce 2014. Nejhorší platební morálka panuje v dopravě (průměrně platí 18 dní po splatnosti), pohostinství (17) a stavebnictví (15).
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...