INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jaromír ŘánekJaromír ŘánekE-shop Alza.cz prohlubuje spolupráci s firemními zákazníky a veřejným sektorem a přináší dosud nejkomplexnější nabídku produktů a služeb. Vedle širokého sortimentu a výhodných cen je to např. asistence vlastního obchodníka, řešení na míru, rychlé dodání a flexibilní možnosti financování.

Novinkou mezi doplňkovými službami je pak instalace softwaru na místě i na dálku. Na podrobnosti jsem se zeptala Jaromíra Řánka, Business Development Directora společnosti Alza.cz a.s.

Proč jste se rozhodli rozvinout služby pro firemní zákazníky a veřejný sektor?

Význam B2B sektoru na Alza.cz rok od roku roste – příjmy z něj už tvoří 30 % obratu firmy – a potenciál je v této oblasti obrovský. Proto jsme se rozhodli posílit řadu svých aktivit a poprvé jsme začali komunikovat nabídku pro firmy i v rámci ucelené marketingové kampaně.
Firemním zákazníkům a veřejným institucím může přinést spolupráce s námi hned několik benefitů: Díky široké nabídce mohou pořídit zaměstnancům techniku, která jim zajistí co nejvyšší produktivitu (nejnovější notebooky, mobily, SW); vytvořit dokonale komfortní pracovní prostředí (pomocí ergonomických židlí, stolů, čističek vzduchu, klimatizací) a v neposlední řadě mohou zaměstnancům poděkovat prostřednictvím poukazů na nákup na Alza.cz.

Co je a bude základem takového projektu? Vznikne v Alze.cz samostatná divize, která bude mít na starost právě tuto klientelu?

Není to vůbec o organizační změně, ale o posílení našich aktivit směrem k firemním klientům. K týmu obchodníků, který již dlouho máme, přibude zlepšená propozice pro zákazníky – chystáme nové služby a doplňujeme produktové portfolio šité na míru B2B sektoru a veřejným institucím. Zároveň zlepšujeme obslužnost na svých pobočkách, certifikujeme obchodníky, aby uměli firemním zákazníkům pomoci přímo v jejich regionu. Nedílnou součástí je cílená a srozumitelná marketingová komunikace, která má za cíl vysvětlit všem firemním zákazníkům, od malého pekaře až po velkou banku, výhody vybavení svých kanceláří a provozů od Alza.cz/Alza.sk

Rádi byste obsluhovali malé i velké firmy stejně jako tradiční úřady. Tedy od cukrárny až po ministerstvo?

Věříme, že dokážeme vyhovět jakýmkoliv požadavkům firem i veřejných institucí. S trochou nadsázky jim totiž umíme dodat produkty od úklidových prostředků přes komfortní ergonomické židle až po hi-tech vybavení jejich kanceláří. Náš B2B program, jak jsem již zmínil, navíc není vyhrazen pouze pro velké klienty, ale jsme schopni ušít nabídku na míru třeba i malému autoservisu.

Půjde však nejen o prodej počítačů, notebooků, mobilů, kancelářských židlí, čističek vzduchu, ale také třeba ledniček, úklidových prostředků nebo třeba i květin do interiéru?

Přesně tak. I když nejoblíbenějšími produkty u firemních zákazníků stále zůstávají notebooky, monitory, mobilní telefony, televize, audio-video nebo komponenty, vidíme zajímavé nárůsty i v segmentech, jako jsou hračky (61 %), kancelářské potřeby (54 %) nebo nositelná elektronika (wearables) a bílé elektro – shodně 49 %. Firmy si u nás pořizují např. kávovary do kuchyněk, vybavení do baby office koutků atd. Například střední firmy můžou nakupovat v podstatě všechno z našeho portfolia – od mobilů po drogerii. V tom jsme na trhu unikátní, protože u nás mohou pořídit vše potřebné na jednom místě a požadované zboží jim navíc doručíme do kanceláře už následující den.

Co by měl udělat klient, který projeví zájem o komplexní obsluhu?

Stačí nakoupit za 150 000 ročně a dostane od nás veškerý servis, přidělíme mu jeho vlastního B2B obchodníka atd. Případně nás může oslovit napřímo skrze telefonický kontakt nebo formulář na speciální stránce na webu Alzy (sekce Pro firmy). Registrace je zdarma a vyplnění formuláře zabere asi minutu.

Alza.cz Vydej 2Řadě firem chybí IT odborníci nejen na provoz, údržbu a servis techniky, ale i na běžnou péči o ni. Znamená to, že i takové služby poskytnete? Od jakých parametrů se bude odvíjet cena?

Ano, komplexní servisně-instalační služby online nebo u zákazníka na pracovišti jsou jednou z letošních novinek v rámci B2B programu. Firemním zákazníkům vycházíme vstříc a nově si mohou zakoupit nejen potřebné zařízení, ale i služby spojené se zprovozněním zařízení a jejich údržbou – např. instalace softwaru, odvirování PC, návrh projektu zasíťování kanceláře, poradenství týkající se bezpečnosti a zálohování dat nebo údržba 3D tiskáren aj. Cena se bude odvíjet podle množství zařízení, typu instalace a zda půjde o asistenci telefonickou, nebo osobní.

Nakolik zajímavě umíte stanovit nabídku financování?

Dá se říct, že velmi zajímavě. Firmy u nás mohou získat např. množstevní ceny na nákup, mají přístup ke speciálnímu ceníku a v neposlední řadě jim dokážeme nabídnout různé finanční služby od splátkového prodeje přes prodlouženou splatnost až po operativní leasing elektroniky (např. mobilních telefonů, notebooků a PC), který u nás prezentujeme pod značkou AlzaNeo. Věříme, že operativní leasing výpočetní techniky se u firemních zákazníků stane stejně běžnou záležitostí jako operativní
leasing aut.

Pronájem techniky je další možností, jak firmám pomoci. V jakém rozsahu, za jakých podmínek je reálné tuto možnost využít? A podle čeho budete hodnotit důvěryhodnost klienta?

V pronajímání elektroniky se snažíme být průkopníkem na českém trhu. Nabídku využívají jak koncoví zákazníci, tak i firmy a drobní podnikatelé. Druhá skupina aktuálně tvoří zhruba čtvrtinu všech klientů služby.
Důvod pro vstup do programu je jednoduchý – firmy se chtějí primárně zabývat svým core businessem a chtějí přenechat starosti s podpůrnými službami specialistům. V programu Alza Neo si může firemní zákazník pronajmout více než 200 produktů z katalogu Alza.cz, případně jsme schopní mu nabídku přizpůsobit jeho požadavkům a potřebám. Pro posouzení žadatele využíváme interní scoringový systém.

Myslíte si, že by vaší nabídky mohly využívat například společnosti, kde působí většina žen a s technikou si neví příliš rady? Anebo důchodci-živnostníci, kteří až nyní zakládají své podnikání a nejsou tak technologicky zdatní?

Toto jsou podle mého názoru trochu předsudky. Na Alze nakupuje řada žen vybavení pro své domácnosti zcela samostatně, rozumí technice i způsobům, jak jim Alza nákup ulehčuje. Naší rolí je jim pouze vysvětlit, že stejný, a leckdy i lepší komfort budou zažívat i v okamžiku, kdy budou řešit nákupy pro svou firmu či pro svého zaměstnavatele.

Všichni chceme získat všechno hned, bez problémů, spolehlivě a na základě dobrých vztahů. Jak si poradíte s touto nepsanou samozřejmostí? Připravujete se na zájem business veřejnosti personálně?

Služby i zboží jsme firemním klientům schopni dodat velmi rychle – mnohdy už do druhého dne. Po stránce personální jsme na zájem připraveni, loni jsme měli k dispozici 20 obchodníků pro firemní klientelu a letos rozhodně plánujeme svůj tým posílit.

za rozhovor poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3