INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Zájem českých firem o podnikání v Bulharsku se za poslední čtyři roky neustále zvyšuje. Se vstupem Bulharska do Evropské unie došlo k přivázání domácí měny levy k euru a podnikatele tak ještě víc láká jedna z nejnižších daní z příjmů právnických i fyzických osob v Evropě, která je na úrovni 10 %. Díky velkému zájmu o bulharské společnosti existuje na místním trhu mnoho firem, které nabízejí služby v oblasti zakládaní společností, poskytování vedení účetních a mzdových služeb nebo daňového poradenství.

„Nová společnost je v Bulharsku obvykle založena do 3 dnů. Doba pro převedení před-založené společnosti na nového vlastníka se zásadně neliší. Ready-made společnosti tudíž již nejsou v Bulharsku obyčejně zakládány. Také v této oblasti platí, že s nižší cenou roste riziko horší kvality obdržených služeb," řekl Filip Reinoso ze společnosti SMART Companies, která se zabývá zakládáním, prodejem a následnou správou společností po celém světě.

Mezi další výhody, které podnikatele do Bulharska táhne, patří také více než 60 smluv o zamezení dvojího zdanění a smlouva s Českou republikou o ochraně investic. Lákadlem pro investice v Bulharsku je i srážková daň z dividend, která zde činí pouhých 5 % a při výplatě dividend rezidentům EU může být zdaněna nulovou sazbou.

Obecnými náležitostmi bulharské společnosti typu s.r.o. (OOD) jsou:

- minimálně jeden společník, který může být fyzickou nebo právnickou osobou nerezidentní v Bulharsku

- minimálně jeden ředitele (jednatel), který může být fyzickou nebo právnickou osobou nerezidentní v Bulharsku

- minimální základní kapitál ve výši 2 leva, cca 1 euro

- povinnost vedení sídla v Bulharsku

- konání valné hromady alespoň jednou ročně

„Zájemci o podnikání v Bulharsku by se měli obrátit na spolehlivé partnery, kteří jim správně poradí a pomohou nakročit na nový trh prostřednictvím založení a správy jejich společnosti v Bulharsku," dodal Filip Reinoso ze společnosti SMART Companies.

Díky své výhodné poloze je Bulharsko ideálním místem pro investory, kteří chtějí působit jak na evropských, tak i na asijských trzích. Podnikatele stále více lákají možnosti investic do turistického ruchu, nemovitostí na černomořském pobřeží nebo v horských turistických a lyžařských střediscích. Českým investorům se daří v Bulharsku velmi dobře pronikat do perspektivních oborů jako je energetika, dopravní infrastruktura, zdravotnictví nebo kvalitní rychloobrátkové zboží. Bulharsko kromě příznivých podnikatelských podmínek nabízí i nový segment zákazníků, kteří jsou zvyklí na vysoký standard poskytovaných služeb.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3