INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Zájem českých firem o podnikání v Bulharsku se za poslední čtyři roky neustále zvyšuje. Se vstupem Bulharska do Evropské unie došlo k přivázání domácí měny levy k euru a podnikatele tak ještě víc láká jedna z nejnižších daní z příjmů právnických i fyzických osob v Evropě, která je na úrovni 10 %. Díky velkému zájmu o bulharské společnosti existuje na místním trhu mnoho firem, které nabízejí služby v oblasti zakládaní společností, poskytování vedení účetních a mzdových služeb nebo daňového poradenství.

„Nová společnost je v Bulharsku obvykle založena do 3 dnů. Doba pro převedení před-založené společnosti na nového vlastníka se zásadně neliší. Ready-made společnosti tudíž již nejsou v Bulharsku obyčejně zakládány. Také v této oblasti platí, že s nižší cenou roste riziko horší kvality obdržených služeb," řekl Filip Reinoso ze společnosti SMART Companies, která se zabývá zakládáním, prodejem a následnou správou společností po celém světě.

Mezi další výhody, které podnikatele do Bulharska táhne, patří také více než 60 smluv o zamezení dvojího zdanění a smlouva s Českou republikou o ochraně investic. Lákadlem pro investice v Bulharsku je i srážková daň z dividend, která zde činí pouhých 5 % a při výplatě dividend rezidentům EU může být zdaněna nulovou sazbou.

Obecnými náležitostmi bulharské společnosti typu s.r.o. (OOD) jsou:

- minimálně jeden společník, který může být fyzickou nebo právnickou osobou nerezidentní v Bulharsku

- minimálně jeden ředitele (jednatel), který může být fyzickou nebo právnickou osobou nerezidentní v Bulharsku

- minimální základní kapitál ve výši 2 leva, cca 1 euro

- povinnost vedení sídla v Bulharsku

- konání valné hromady alespoň jednou ročně

„Zájemci o podnikání v Bulharsku by se měli obrátit na spolehlivé partnery, kteří jim správně poradí a pomohou nakročit na nový trh prostřednictvím založení a správy jejich společnosti v Bulharsku," dodal Filip Reinoso ze společnosti SMART Companies.

Díky své výhodné poloze je Bulharsko ideálním místem pro investory, kteří chtějí působit jak na evropských, tak i na asijských trzích. Podnikatele stále více lákají možnosti investic do turistického ruchu, nemovitostí na černomořském pobřeží nebo v horských turistických a lyžařských střediscích. Českým investorům se daří v Bulharsku velmi dobře pronikat do perspektivních oborů jako je energetika, dopravní infrastruktura, zdravotnictví nebo kvalitní rychloobrátkové zboží. Bulharsko kromě příznivých podnikatelských podmínek nabízí i nový segment zákazníků, kteří jsou zvyklí na vysoký standard poskytovaných služeb.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3