Společnost DPD, největší soukromý přepravce v České republice, představuje globální strategii “Together & beyond” a sdílí celofiremní výsledky za rok 2020.
DPDgroup zaznamenala tržby ve výši 11 miliard EUR, jedná se o 42% nárůst oproti roku 2019. Do roku 2025 však chce v příjmech dosáhnout až na 21 miliard EUR.
Rekord padl na Cyber Monday, globálně bylo doručeno 13,9 milionu zásilek. DPDgroup vykazuje zisk 800 milionů EUR za rok 2020, oproti roku 2019 se jedná o jeho zdvojnásobení
DPD v Česku v lednu 2020 koupilo balíkovou divizi společnosti Geis, stalo se největším soukromým přepravcem na trhu. Během pandemie COVID-19 se DPDgroup stala zásadním partnerem v přepravě nejen zboží základní potřeby jak pro své koncové zákazníky, tak i firmy a společnost tak zaznamenala 42% nárůst tržeb ve srovnání s rokem 2019. Vydané restrikce a preventivní opatření vedly k prudkému nárůstu v přepravě. DPDgroup doručila v roce 2020 o půl miliardy více balíků oproti roku předešlému a dosáhla tak na zisk 800 milionů EUR. Rekord společnost zaznamenala na Cyber Monday, kdy bylo globálně doručeno 13,9 milionů zásilek. Ovlivněn pak byl i samotný trh, ten pocítil výrazný posun směrem k B2C přepravě (pro koncové zákazníky). Více než polovina, přesně 55 %, globálně doručených zásilek, byla v roce 2020 B2C charakteru, jedná se o 57% organický růst při porovnání s předešlým rokem. Poptávka výrazně vzrostla i u tak specifických kategorií, jakými jsou potraviny či zdravotní péče. V návaznosti na celkově vysokou poptávku přepravních služeb, objemy všech zásilek přepravených v rámci DPDgroup vzrostly organicky o 24 %, tržby pak o 23 %.
Mezi další vývoj, který DPDgroup zaznamenala, patří kromě navýšení objemů v přepravě také její pružnost, jenž byla podmíněná schopností rychlé adaptace. Společnost se stala prvním přepravcem, který mezi své služby přidal možnost bezkontaktního doručení i v rámci svých zásilkových výdejen (DPD Pickup), a otevřel více než 70 nových třídících center (tzv. hubů) a dep, s cílem dosáhnout jejich celkového počtu - 1200. Do svých řad společnost přijala i více než 20 000 nových zaměstnanců.
Akvizice společnosti Geis Parcel v Čechách a na Slovensku se společně s koupí 85% kapitálu v italské BRT či jeho zvýšení na 98 % v brazilské Jadlog řadí k dalším klíčovým událostem roku 2020.
“Together & beyond”: V nové strategii si DPDgroup dává za cíl rozšířit své hlavní aktivity, urychlit implementaci nových iniciativ a pokořit nové milníky
DPDgroup se chce do roku 2030 stát mezinárodním vedoucím hráčem v oblasti udržitelného doručování a vedoucí silou přepravy v rámci e-commerce, a to na základě tří pilířů.
První pilíř staví na posílení DPDgroup jako předního evropského B2B a silničního přepravce a upevnit její pozici jako lídra v obou segmentech podnikání v kontextu tvrdší konkurence a ekonomického zpomalení. Dále chce využít své odborné znalosti k usnadnění migrace zákazníků z B2B na B2C, a to pomocí své transformace do evropského tzv. „one-stop shopu“ pro oba zmíněné sektory.
Druhý pilíř se poté dotýká snahy o ještě rychlejší aplikaci nových iniciativ. Společnost si dala za cíl být nejinovativnějším prémiovým hráčem X2C (koncept doručení čehokoliv ke koncovému spotřebiteli) v Evropě s 15% roční mírou růstu do roku 2025. Ve své strategii se například zaměří na lokálnější přístup k trhu a out-of-home (OOH) iniciativu. S orientací na C2C (přeprava mezi koncovými zákazníky) segment a pomocí více než 100 000 nových výdejních míst (70 000 partnerských výdejen a 30 000 výdejních boxů), DPDgroup plánuje zdvojnásobit svou síť a dosáhnout tak až 90% evropského pokrytí. Společnost chce také více využívat dodávky s řízenou teplotou a svou vysoce rozvinutou městskou logistiku k přepravě potravin a zdravotnických potřeb. Dále pak plánuje ještě více posílit své služby a to v pěti kategoriích; doručení ve stejný den, přeprava z domu do domu ve městě, přeprava ve večerních hodinách v rámci určitého časového úseku, dovoz z obchodu i služba doručování potravin.
V návaznosti na rychle rostoucí mimoevropský trh se společnost v rámci třetího pilíře zaměří i na upevnění a následné posílení své pozice v jihovýchodní Asii, na Středním východě, v Africe a Jižní Americe. S využitím mezinárodní spolupráce hodlá DPDgroup do roku 2025 zvýšit podíl získaný z mezikontinentálního podnikání až na 20 % z celkových příjmů. Společnost se dále bude věnovat implementaci na zákazníka orientované strategie, jenž využívá například datovou vědu a další inovace, či navazování dalších vzájemně benefitujících lokálních partnerství. A jelikož pro DPDgroup udržitelnost představuje přímo jádro její samotné identity, bude se také věnovat své zelené strategii. Společnost si v rámci této strategie dala za cíl doručovat bezemisně ve 225 evropských městech a snížit v nich uhlíkové emise až o 89 %, dále chce v porovnání s rokem 2013 zredukovat uhlíkové emise na balík o 30 %, a to vše do roku 2025.
(tz)