INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

12 kénka březen 2021Plzeňskému Prazdroji v loňském roce klesly kvůli dopadům kororonavirové pandemie prodeje na domácím trhu o osm procent. Celkem tak v tuzemsku prodal 6,69 milionů hektolitrů piv. Některým značkám se ale dařilo, Radegast a Birell dokázaly navzdory situaci na trhu růst.

I přes ztráty Prazdroj nepolevil v podpoře těžce zkoušených hospod a restaurací, do kterých loni investoval přes půl miliardy korun.

Hospody a restaurace mají zásadní význam v prodejích Prazdroje. „Pohostinství pro nás představuje důležitý prodejní kanál, standardně totiž tvoří dvě pětiny našich prodejů, to je víc než je průměr trhu, a nám loni klesly prodeje v tomto segmentu o 30 %. Převedeno do srozumitelných čísel jsme celkově v roce 2020 v Česku prodali o 111 milionů piv méně než v předchozím roce,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

I přes to ale pivovar během celého loňského roku hospodám pomáhal a alespoň zčásti se snažil zmírnit krizi odvětví. „Od začátku pandemie jsme v kontaktu s majiteli a provozovateli restaurací a hospod. Pravidelně zjišťujeme jejich potřeby a jak jim můžeme pomoct. A děláme to do teď. Zdarma jsme jim vyměňovali pivo, které jim ne jejich vinou prošlo, dodávali desinfekce a další hygienické prostředky, zaváželi hospodám PET lahve, aby mohly prodávat pivo z okýnek. A taky jim radili, na jakou státní podporu mají nárok a jak o ni žádat. Dostatečně včas před hlavní sezonu jsme je motivovali ke zřízení zahrádek a pomohli jim je vybavit. Výsledkem našich aktivit bylo, že jsme loni v létě zaváželi do největšího počtu hospod a restaurací v historii Prazdroje,“ uvádí Tomáš Mráz.

A i přes tíživou současnou situaci naprostá většina hospod, které odebírají pivo z Prazdroje, plánuje po konci současného locdownu pokračovat v podnikání. „Všichni se už pochopitelě těšíme, až se budeme moci znovu scházet v otevřených hospodách a restauracích. Hlavní je pro nás ale bezpečnost. Proto ve spolupráci s Českým svazem pivovarů a sladoven podporujeme iniciativu Bezpečná hospoda 3R 3S. Tedy roušky, ruce, rozestupy, pravidelná dezinfekce stolů, důkladně umyté sklo a omezený počet lidí ve skupině. A chystáme i novinky, které by přilákaly lidi zpět restraurací a hospod. Naším cílem je, až to situace umožní, bezpečný návrat lidí do podniků, aby se opět staly místem setkávání a fenomén české pivní kultury se mohl dál rozvíjet,“ dodává Tomáš Mráz.

V obchodech Prazdroj prodal o 7 procent více balených piv než v roce předchozím. Vůbec největší nárůst zaznamenal u lahvového piva. „Naše dvě značky, Gambrinus a Radegast, loni úplně přestaly stáčet pivo do PET lahví a máme velkou radost, že lidem tento obal nechybí a přirozeně se vrátili ke skleněným vratným lahvím. To je skvělá zpráva pro životní prostředí. Navíc nám v prodejích v obchodech pomohly i naše novinky, ať už to byl Radegast Ratar, nebo čtyři nové varianty Birellu. Ani to ale nedokázalo vyvážit ztráty ze zavřených hospod,“ komentuje Tomáš Mráz.

Z jednotlivých značek se loni výrazně dařilo Radegastu, který zaznamenal vyšší prodeje než v předchozím roce. Bodovaly nejen ležáky této značky, ale i nový „výčepní speciál“ Ratar, nejvíc hořké pivo z Nošovic. „Úspěch Rataru jasně ukazuje pokračování trendu rostoucího zájmu milovníků piv o prémiovější piva, zejména co do chuti, a to nemusí jít nutně jen o ležáky nebo přímo kategorii speciálů s vyšším obsahem alkoholu,“ říká Tomáš Mráz.

Dařilo se i segmentu nealkoholických piv. Birell loni dosáhl rekordních prodejních výsledků, prodeje roku 2019 překonal o 2 procenta. Růst byl tažen zejména úspěchem ochucených variant. Stále vetší zájem je – zejména v letních měsících – o čepované ochucené Birelly. „I přes několikaměsíční uzavření hospod a restaurací se loni zvýšil prodej čepovaného Birellu Pomelo Grep o 5 procent a počet restaurací, které jej během letní sezóny nabízely, se zvedl dokonce o 16,5 procenta,“ doplňuje Tomáš Mráz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3