INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

15 s lodoorMartin DozrálKdo z pamětníků si ještě vzpomene, jaký býval kdysi problém sehnat pěkné dveře do rodinného domku nebo bytu? Jistě mi dá za pravdu, že dnes je nabídka víc než široká a mimořádná. K předním výrobcům patří společnost SOLODOOR a.s. v Sušici. Za svých více než dvacet let existence vyrostla tato firma v jednu z největších, které vyrábějí interiérové dveře. Těch dodá na trh více než 170 000 ročně. Zaměstnává v regionu 220 lidí a pomocí své stále se rozšiřující franšízové sítě maloobchodních prodejen přináší příležitosti pro další podnikatele po celé České republice a na Slovensku. V současnosti má v obou zemích celkem 16 franšízových prodejen a chystá se otevřít další.

„Pomocí našeho konceptu daleko lépe uspokojujeme potřeby a přání našich zákazníků, celý prodejní proces máme jednoduše pod kontrolou, smyslem je nenabízet pouze kvalitní výrobek, ale i kvalitní služby od objednání přes prodej a až po instalaci,“ popsal Martin Dozrál, generální ředitel společnosti SOLODOOR:

I přes covidové období v roce 2020 dosáhla společnost SOLODOOR téměř stejných tržeb jako v roce předchozím. Na českém trhu dodává výrobky jak developerským projektům, tak maloobchodním a velkoobchodním řetězcům. Za posledních sedm let investovala do modernizace a kompletní obměny výroby dveří a zárubní a zateplení budov zhruba 250 miliónů korun, v roce 2019 zakoupila dvě robotické linky na výrobu zárubní, a tím došlo ke zvýšení výrobní kapacity a snížení zmetkovosti. Jde v současné době o nejmodernější výrobu interiérových zárubní v České republice. Martina Dozrála jsem se zeptala:

SOLODOOR je značkou, která roste. A to například díky investicím, které jsou nemalé. Jaká je v tomto smyslu vaše strategie?

Naše strategie byla a je maximálním způsobem výrobu automatizovat a robotizovat. Informační systém, který je propojen s výrobou, chceme výrazně zdokonalit, převážně část týkající se plánování výroby a systém pro práci s výrobními daty. V co největší míře chceme i tyto procesy automatizovat. Důležitým faktorem pro nás je flexibilita, to znamená, že při investici jsme museli dát přednost dražším strojům, které se mohou snadno přizpůsobit a vyrábět produkty i s minimální sériovostí, včetně atypických výrobků. Díky tomu, že využíváme různých prodejních kanálů, potřebujeme reagovat na požadavky našich odběratelů, profilujeme se jako komplexní dodavatel.

 DSC5383Čeho byste rádi letos docílili?

Hlavním cílem je zajištění dostatečné materiálové a personální kapacity, abychom dokázali uspokojit všechny objednávky, doposud máme oproti loňskému roku rekordní počty zakázek. Díky fungujícímu pandemickému plánu, který jsme zavedli již od léta loňského roku, máme v současnosti nízký podíl nemocnosti, který doufám, že udržíme. Aktivně také provádíme mezi zaměstnanci osvětu vakcinace proti covidu-19, abychom zvýšili podíl proočkovanosti na pracovišti. Pokud budeme mít dostatek materiálů a potřebnou pracovní sílu, rád bych letos s tržbami pokořil hranici 400 miliónů Kč. Objednávkově tuto příčku s velkou pravděpodobností výrazně převýšíme. Velkou obchodní výzvou pro nás letos bude obhájení si cenového zvýšení u našich odběratelů a konečných zákazníků, které je ve velké míře způsobeno rostoucími cenami vstupních materiálů.

A počítáme s tím, že zdražovat se letos bude opakovaně. Současnou situaci s cenami a dostupností materiálu jsme v takové míře ještě nezažili. Jedním z podstatných výrobních cílů je zvýšit výkon našich robotických linek na výrobu zárubní na pravidelný výkon srovnatelný s tím, jakého jsme dosáhli při kapacitním testování, a tento výkon udržet konstantně na každodenní bázi.

Velmi dbáte na inovace sortimentu. Jaké dveře dnes zákazníci požadují? Hezčí, designově vytříbenější, bezpečnější, více odolné vůči ohni, vodě, nárazu?

Zákazníci požadují jednoduchý, udržitelný design, který je kombinovatelný s jakýmkoliv nábytkem, zaměřující se přitom na detaily. Je zájem o větší výběr v doplňcích s důrazem na detaily, jako jsou zámky, kování, panty, zákazníci ale hledají i nové dekory povrchů dveří a jak je správně sladit s doplňky. Roste zájem o bezfalcové dveře nebo o dveře s reverzním otvíráním, které jsou vhodně doplněny zajímavým designovým kováním.

Rozšiřujete franšízovou síť prodejen. Co musí splnit podnikatel, který by s vámi rád spolupracoval? Jakou podporu mu dáte?

00 solo oČlověk, který s námi chce začít podnikat, musí především projevit zájem a chuť prodávat naše výrobky, nepožadujeme žádné odborné znalosti a zkušenosti, do začátku potřebuje vstupní kapitál zhruba půl miliónu korun, vše ostatní mu dodáme, zajistíme a maximálně pomůžeme s rozjezdem prodejny. Náš franšízový koncept je založen na tom, aby byl dostupný pro každého, nesvazujeme nikoho přílišnými pravidly. Ze zkušenosti se nám jeví, že je vhodnější, pokud majitel franšízy zároveň aktivně v prodejně pracuje nebo se jiným způsobem věnuje intenzivní obchodní činnosti s cílem prodávat výrobky Solodoor. Jediným omezením je region, kde se chystá prodejnu otevřít, nechceme, aby si vzájemně jednotlivé prodejny konkurovaly, proto otvíráme tam, kde to dává smysl a prodejna se ještě v dané spádové oblasti nenachází.

Franšízantovi pomůžeme s navržením a zařízením prodejny, dostane od nás vyčerpávající zaškolení. Dále je mu k dispozici obchodní zástupce, který pomáhá s rozběhem, ale i přivádí první zákazníky. Máme také k dispozici tréninkovou prodejnu v Sušici a naše franšízové prodejny si nekonkurují, ale naopak si pomáhají a dělí se o své zkušenosti mezi sebou. Velkou pomocí je pro franšízanty objednávkový systém MAX, který je vyvinut tak, aby se prodejci soustředili na prodej, a ne na to, jak celý proces zrealizovat. Díky tomuto systému se snížil počet chyb ze strany prodejců a systém je také méně náročný na jejich zaškolení.

Velmi dbáte na kvalitu, a to nejen výrobků, ale i řízení. Charakterizoval byste váš management kvality?

Základním pilířem pro řízení kvality jsou certifikáty ISO 9001 nebo ISO 14001, kterými se vedení společnosti zavazuje k neustálému zlepšování kvality poskytovaných služeb a výrobků, standardizaci a prevenci znečišťování životního prostředí. Před třemi lety jsme zřídili samostatné oddělení kvality, jehož vedení se zodpovídá přímo generálnímu řediteli.

Management kvality je postavený na pokročilých statistikách vnitřního a vnějšího řízení kvality, analyzujeme opakující se chyby, máme několikaúrovňovou kontrolu (kontrola pracovníky na jednotlivých stanovištích, kontrola kvality mistry, technology až pracovníky oddělení kvality). Díky vybudování nového oddělení řízení kvality se nám výrazně snížil počet reklamací, v současné době se pohybujeme pod 2 %, největší zlepšení jsme dosáhli při výrobě zárubní, spolu se zavedením nové technologie.

Dokážete nastínit, jak budou dveře vypadat za 20 let? Jakou budou plnit funkci, kromě té zásadní, co všechno uživateli nabídnou jako do určité míry dominantní prvek interiéru? Nepůjde možná jen o design...

Neumím si představit, že by dveře prošly nějakou zásadní designovou změnou. Trendem je v současnosti orientace na nové dekory, povrchy dveří, detaily, ale i nové systémy otevírání dveří. S rostoucím zmenšováním plochy bytu se může vyvíjet trend k posuvným dveřím. Částečně může dojít k elektronizaci otevírání dveří.
Největší proměnu čekám v samotném materiálu, z kterého se dveře vyrábějí, bude se posilovat důležitost ochrany životního prostředí. Bude se prosazovat udržitelná výroba dveří, výroba z recyklovaného materiálu, a bude se stupňovat tlak na co nejmenší spotřebu dřeva a plastu při výrobě.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3