Albert za poslední rok nainstaloval ve svých obchodech po celé České republice téměř 300 000 elektronických cenovek. Celkově jich má už 600 000 a využívá je každá třetí prodejna. Do konce roku je plánuje zavést v další desítce obchodů. Pokračuje tak v digitalizaci a inovacích, které zpříjemňují nakupování zákazníků a pomáhají šetřit práci zaměstnanců. Nezanedbatelné jsou také úspory papíru, za rok ušetří cenovky papíru tuny.
Elektronické cenovky najdou zákazníci nejčastěji v čerstvém sortimentu, jako je pečivo, ovoce či zelenina. „Právě u tohoto sortimentu vyžaduje legislativa uvádět celou řadu doplňkových informací. Kromě čerstvých oddělení se zákazníci setkají s elektronickými cenovkami také u kosmetiky, čistících a pracích prostředků, v pokladní zóně a vybraných kategoriích trvanlivého zboží, jako je káva, čaj, dětská výživa, sušenky či cereálie. Vybrané městské supermarkety, například na Florenci v Praze či v Jesenici mají elektronické cenovky u velké většiny produktů,“ popisuje Tomáš Kořínek, manažer projektu digitálních cenovek prodejen Albert, jejich použití.
Pomáhají s neplýtváním
Digitální cenovky jsou nejen přehledné a šetří papír. Například u pečiva umožňují také plošné nastavení slev ve stanovenou dobu před zavírací dobou. V prodejnách se tak předchází plýtvání potravinami. „Ve vybraných prodejnách zlevňujeme dvě hodiny před zavírací dobou pečivo o padesát procent s cílem předejít jeho plýtvání. Sleva se v průběhu chvíle propíše a zákazník se může rozhodovat podle nové ceny,“ vysvětluje Tomáš Kořínek. „Díky displeji ušetříme v prodejnách také jednotky tun papíru ročně, který bychom jinak použili k výrobě cenovek,“ doplňuje.
Díky dokonalému provedení zákazníci většinou nevnímají, že jsou cenovky elektronické. Zaměstnanci rozdíl jasně pociťují. Díky centrálnímu řízení nemusí cenovky stříhat a ani roznášet po prodejně.
(tz)