Společnost BILLA v letošním roce slaví 30 let od svého vstupu na český trh. Za dobu svého působení se stala jedničkou mezi supermarkety a ikonou, která ve svém segmentu po celých třicet let udávala v mnohých oblastech směr.
Pro mateřskou skupinu REWE Group, která společnost BILLA vlastní, je Česká republika takzvaným třetím domovským trhem. Skupina REWE se zaměřuje na optimální rozvoj a růst svých domovských trhů - se zvláštním důrazem na silný rozvoj v České republice jako typického českého supermarketu.
V rámci oslav 30. výročí společnosti dochází k významné změně na pozici generálního ředitele. Novým generálním ředitelem společnosti BILLA ČR se od 1. září 2021 stává Dariusz Tomasz Bator, který doposud vedl BILLA Slovenská republika. Dlouholetý generální ředitel Jaroslaw Szczypka, který vedl společnost BILLA CZ od roku 1993, se přesouvá do REWE Group ve Vídni. Se změnou ve vedení společnost BILLA ČR startuje novou dekádu s ještě vyššími ambicemi a plány do budoucna. „BILLA zůstává i do další dekády moderním supermarketem se zaměřením na zdravý životní styl s širokou nabídkou kvalitních a čerstvých potravin převáženě od tuzemských dodavatelů a 100% servisem pro zákazníka,“ říká Dariusz Tomasz Bator, generální ředitel BILLA ČR.
Vstup do online byznysu
Prvním významným krokem, který Dariusz Tomasz Bator oznámil je, že BILLA v roce 2022 vstoupí na trh potravin online. Nabídne zákazníkovi prvotřídní službu s výběrem z až 15 000 artiklů a možností doručení přímo domů nebo vyzvednutím v široké síti více než 240 prodejen BILLA.
„Vstupem na online trh reagujeme přirozeně na požadavky českých zákazníků. Chceme jim umožnit rychlý a bezpečný nákup z pohodlí jejich domovů. Službu nicméně zavedeme až v roce 2022, abychom online shop připravili co nejprecizněji. Rychlá a polovičatá řešení BILLA nenabízí. Naším cílem je stát se do budoucna jedničkou na trhu potravin online,“ říká Dariusz Tomasz Bator.
Výrazná digitalizace
Kromě vstupu na online trh společnost bude i nadále pokračovat v plánované expanzi a digitalizaci prodejen. Plánuje rozšiřování sítě samoobslužných pokladen, instalaci elektronických cenovek a zavedení BILLA Scan&Go.
Nové provozní formáty
Pod vedením nového generálního ředitele bude BILLA dále pokračovat v rozšiřování sítě maloformátových prodejen ve městech do 3 000 obyvatel a plánuje i rozšiřování partnerských modelů jako například BILLA stop&shop na čerpacích stanicích Shell.
V oblasti udržitelnosti se společnost BILLA zavazuje, v souladu s cíli mateřské REWE Group, dosáhnout uhlíkové neutrality do konce roku 2040. Skleníkové plyny plánuje řetězec snížit o 30 % do roku 2030.
(tz)