PENNY si v těchto dnech připomíná 25 let působení na českém trhu. První prodejnu otevřelo v roce 1997 v Plzni na ulici Gerská. Za tu dobu se jeho síť rozrostla na 400 obchodů po celé zemi a společnost se stala jedním z největších zaměstnavatelů v zemi, když dává práci více než 6 000 lidem, kteří ročně obslouží na 150 milionů zákazníků.
„Čtvrt století je v lidském životě dlouhá doba. My jsme hrdí na to, že se nám po celou dobu daří udržovat naše stálé zákazníky, a zároveň získávat nové. Nabízíme jim po celých 25 let vysoce kvalitní produkty za nejvýhodnější ceny na trhu. Od začátku našeho působení podporujeme lokální dodavatele, nabízíme široký sortiment českých produktů, a zároveň privátních značek, které zákazníci najdou exkluzivně jen v našem řetězci. Vybudovali jsme síť se zdaleka nejvyšším počtem prodejen v České republice, v letošním roce kompletně dokončíme její modernizaci a do budoucnosti se díváme s optimismem. Jsme hrdí, že jsme součástí České republiky,“říká Jens Krieger, generální ředitel PENNY Česká republika.
PENNY Česká republika patří do nadnárodní skupiny REWE Group. Provozuje 400 prodejen a 5 logistických center po celé zemi. Zaměstnává přes 6 000 zaměstnanců a jeho tržby za rok 2020 dosáhly 42,5 miliardy korun. „Naším obecně známým sloganem je NAKUPUJTE HEZKY ČESKY a děláme vše proto, abychom jej bezezbytku naplňovali. Jsme česká firma, i když jsme součástí nadnárodní skupiny. Odvádíme daně v České republice, veškeré platby za naše zaměstnance zůstávají v České republice, každoročně zde investujeme stovky milionů korun. Jsme aktivní také v oblasti společenské odpovědnosti či zlepšování životního prostředí. Pomáháme uklízet Česko, sázíme stromy, podporujeme seniory i dětský sport. Zkrátka pro nás to není prázdná fráze, ale cesta, jak být dobrým sousedem všude, kde působíme,“říká Radek Hovorka, jednatel a finanční ředitel PENNY. Mezi nejvýznamnější milníky v historii PENNY Česká republika patří převzetí sítě prodejen společnosti PLUS s jejími 146 prodejnami v roce 2008. Tehdy se začala psát novodobá historie PENNY. V roce 2017 začalo PENNY s modernizací své prodejní sítě, kterou plánuje dokončit v letošním roce. Každoročně pak otevírá další nové prodejny. V letech 2020 a 2021 to bylo dohromady 16 nových prodejen, letos pak plánuje otevřít dalších 15. Počet 400 prodejen s červenožlutým logem PENNY překročilo na počátku tohoto roku.
U příležitosti 25. výročí působení na českém trhu připravilo PENNY kampaň, jejíž tváří se stal Michal David.„Nechceme se dívat do minulosti, ale do budoucnosti. Proto jsme hledali osobnost, která dokáže oboje propojit. Michal David je hitmaker, kterého znají staří i mladí. Jeho písničky jsou hity a zná je každý. Toto spojení se přímo nabízelo. Připravili jsme 360°kampaň postavenou na největších hitech, a doufám, že se nám ji podařilo vtipně propojit s tím, co lidem nabízíme my: cenové hity,“přibližuje Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.
(ty)