Pilotní projekt nového designového pojetí prodejen dokončilo v únoru maloobchodní Družstvo CBA CZ v Rapotíně nedaleko Šumperka. Do moderního vizuálního hávu, kterému dominují zářivé barvy, chce CBA do budoucna obléct všechny franšízové i vlastní nově budované prodejny. Jen letos plánuje takto modernizovat další tři provozovny, včetně té největší v Hradci Králové.
Družstvo CBA tak v únoru otevřelo v obci Rapotín poblíž Šumperka první prodejnu v novém designovém pojetí. „Hlavním rysem konceptu jsou zářivé barvy. Barevný déšť na výlohách nebo barevné menuboardy s vtipnými hláškami v bublinách, které slouží zákazníkům ke snadnější orientaci v prodejně a zároveň k pobavení,“ popsal klíčové prvky nového designu s názvem Flowline předseda Družstva CBA CZ Roman Mazák. S prostory prodejny je pak maximálně sladěn i personál. „Je vybaven oděvy, které barevně zapadají,“ doplnil.
Podle Romana Mazáka bylo cílem, aby prostory provozoven CBA vyhlížely nadčasově. „Od zákazníků máme zatím jen pozitivní reakce, dle jejich názoru prodejna vypadá nejen moderně, ale také vesele, čehož jsme se změnou designu snažili dosáhnout,“ řekl předseda Družstva CBA CZ. Kromě provozovny v Rapotíně plánuje družstvo tímto způsobem v letošním roce modernizovat ještě další tři prodejny, včetně té největší v Hradci Králové.
Novým designem by se měly pyšnit primárně franšízové prodejny, kterých má síť momentálně 22. Kromě nich by pak měly mít moderní vzhled i všechny provozovny, které CBA aktuálně staví. „Klíčem je zaměřovat se na ty prodejny, jež jsou něčím výjimečné. U těch, které stavíme, si hlídáme všechny potřebné standardy, franšízové provozovny mají zase záruku toho, že jsou po rekonstrukci. Zároveň jsou ekonomicky stabilní a mají vyšší tržby,“ sdělil Roman Mazák. Úplně nová je i zmíněná prodejna v Rapotíně, kterou obec postavila na místě dříve zbouraného obecního obchodu. Podle Mazáka tak mělo družstvo dostatek prostoru pro to, aby nový design dotáhlo, celý proces jeho vzniku trval zhruba rok. Instalace pak začala týden před samotným otevřením prodejny. Jako pilotní projekt pro nový design zvolilo Družstvo CBA CZ prodejnu v Rapotíně i kvůli krátké vzdálenosti od centrály v Šumperku. „Vše se tak mohlo řešit operativně a v rychlosti – stačilo sednout do auta a za deset minut byl člověk na místě,“ doplnil Roman Mazák.
Družstvo k takto razantní designové změně přistoupilo naposledy v roce 2014. Podle Romana Mazáka je zároveň do budoucna velmi reálné, že se do nových barev oblékne i část vozového parku. „Chceme takto proměnit i další propagační předměty, aktuálně se však zaměřujeme primárně na prodejny. Velkou výhodou nového designu je jeho všestranné použití, lze ho pohodlně aplikovat u libovolné velikosti oken dané provozovny, zároveň je možné ho využít na podklad prakticky jakékoliv barvy, oproti dosavadnímu řešení je to velký krok vpřed,“ uzavřel Roman Mazák.
(tz)