Rok 2021 byl plný změn a nepředvídatelných opatření, se kterými se musely firmy ve všech odvětvích neustále vyrovnávat. Protipandemické výzvy, které se objevovaly téměř každý den, bylo třeba zvládat svižně a rychle se přizpůsobovat novým potřebám zákazníků.
Společnost Waterdrop se nejen účinně přizpůsobila změnám, ale dokázala úspěšně
ukončit rok a rozšířit své aktivity v další zemi.
"Rok 2021 byl pro Waterdrop CEE výjimečný, celkový obrat dosáhl 2,8 milionu eur, což
představuje až 200% nárůst oproti roku 2020. Úspěšného výsledku bylo dosaženo v
zemích Česká republika, Slovensko, Polsko a Rumunsko. Do poslední ze zemí jsme vstoupili se značkou
Waterdrop v září 2021. K nárůstu tržeb přispělo i otevření první kamenné prodejny v
Brně a rozšíření portfolia o další produktové řady, jako jsou kojenecké lahve, Mikrotea nebo
limitované edice, které zaznamenaly mimořádný úspěch. Česká republika, kde působíme
nejdéle, je i nadále trhem s největším podílem na celkových tržbách," shrnula úspěšný rok
Kateřina Navrátilová, generální ředitelka společnosti Waterdrop CEE.
Během nepříznivého období pandemie zaznamenala společnost Waterdrop CEE změnu v
chování zákazníků, kdy si během výluky začali lidé více všímat otázek zdravého životního stylu
a aktivně vyhledávali informace o tom, jak se udržovat v kondici, například během home
office. Ke správné životosprávě patří také nápoje bez cukru a konzervantů, a tak se ve
vyhledávačích hledaly alternativy, které pomáhají udržovat správný pitný režim. Dalším
faktem, který podpořil úspěšné výsledky, je výrazný přesun zákazníků do online prostředí, z
čehož Waterdrop, který primárně začínal jako online obchod, velmi těžil.
Český a slovenský prodej se v loňském roce zdvojnásobil a polský trh se ztrojnásobil. V
Rumunsku působí Waterdrop CEE již několik měsíců a růst prodeje splňuje očekávání.
Průměrná hodnota nákupu 45 EUR ve všech zemích je stabilní. Obliba revolučních mikrodrinků
se odráží v počtu prodaných kusů, který v loňském roce dosáhl 3 240 000 kapslí. Prodalo se
více než 60 000 udržitelných lahví a termohrnečků.
Důležitou součástí ekosystému Waterdrop je stále rostoucí věrnostní program Waterdrop
Club. Umožňuje lidem získávat body za aktivity a nákupy v eshopu, které lze následně vyměnit
za produkty. V rámci skupiny Waterdrop CEE využívá služeb klubu již více než 40 000
zákazníků, z toho přibližně polovina na nejsilnějším českém trhu. Nárůst počtu členů klubu v
jednotlivých zemích je přímo úměrný nárůstu obratu.
Udržitelnost a odpovědnost k životnímu prostředí jsou neodmyslitelnou součástí značky
Waterdrop, což vedlo i k dlouhodobému partnerství s Plastic bank. Je proto samozřejmé, že
kromě udržitelné výroby se důsledně věnuje také recyklaci. Sbírka prázdných
kapslí obalů od mikrodrinků, které se následně recyklují se díky stovkám rozšířila. Jen za posledních 6
měsíců bylo shromážděno více než 80 000 prázdných obalů. Zájem zákazníků o tuto možnost
neustále roste, stejně jako zájem o osobní nákup v kamenné prodejně, kterou Waterop CEE
otevřel v loňském roce v centru Brna. Po kiosku v Praze a nové prodejně v Brně je v plánu
otevřít prodejny v Bratislavě, Varšavě a v roce 2022 kamennou prodejnu v Praze.
(tz)