V závěru roku 2022 dokončilo PENNY modernizaci své prodejní sítě, do které investovalo více než 1,5 miliardy korun. Nyní mohou zákazníci ve všech více než 400 prodejnách využívat výhod rychlého a pohodlného nakupování v přátelském a příjemném prostředí. Současně modernizace přinesla významné snížení energetické náročnosti prodejen.
„Vše, co děláme, děláme pro naše zákazníky. Cílem této modernizace bylo vytvořit pro ně příjemné prostředí pro rychlé každodenní nákupy a současně místo, kde se s námi rádi setkávají. Během posledních let jsme ukázali, že diskontní prodejny mohou nabízet srovnatelné, nebo i příjemnější prostředí než běžné supermarkety. Přetvořili jsme PENNY v moderní diskont 21. století a jsme hrdí na to, že jdeme vlastní cestou a v této oblasti patříme mezi leadry trhu,“ okomentoval dokončení modernizace Mathias Mentrop, jednatel PENNY odpovědný za rozvoj prodejní sítě a dodal: „Postupně jsme také do celého procesu přenášeli i naše zkušenosti z výstavby nových prodejen. Díky tomu nyní naše prodejny nabízí zákazníkům i našim zaměstnancům vlídnější prostředí, ale jsou také mnohem méně energeticky náročné.“ Standardní modernizace každé prodejny trvala pět dní. Modernizace samotná začala na prodejně v Praze na Lehovci a od té doby PENNY každoročně přestavělo do nového konceptu více než 70 prodejen. Přestavbu své sítě pak završilo na konci roku 2022. „Samotný koncept se neustále vyvíjel. Postupem času jsme přišli s jeho druhou a třetí generací. Měnil se design, hledali jsme například také materiály s vyšší odolností, které poskytují lepší komfort zákazníkům i zaměstnancům, měnilo se rozložení prodejny tak, aby poskytovalo potřebný prostor pro manipulaci se zbožím i pro samotné nakupování. Vývojem prošlo také LED osvětlení a nyní máme unikátní velmi úsporná světla navržená jen pro naše prodejny. Začali jsme rovněž využívat ještě úspornější chladicí a mrazicí technologii a tak dále,“ popsal Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení PENNY. „Postupem času jsme koncept i na základě reakcí zákazníků a zaměstnanců vypilovali až do současné podoby. Výrazně jsme i zlepšili zázemí pro zaměstnance, v němž si nyní mohou v průběhu náročného dne odpočinout s veškerým potřebným komfortem.“
Energetické úspory díky výměně interního i externího osvětlení a chladicí i mrazicí technologie znamenají na jedné prodejně po její modernizaci v závislosti na použitých technologiích přibližně 75 MWh ročně. Celkově jen díky tomu PENNY ušetří, a neodebere tak z veřejné sítě více než 50 000 MWh elektrické energie ročně, což je průměrná spotřeba bezmála 17 000 českých domácností.
Nyní se PENNY soustředí na rozvoj své prodejní sítě a výstavbu nových prodejen. V loňském roce otevřelo 12 nových prodejen po celé zemi. Mezi ty nejnovější patří unikátní ekologicky šetrná prodejna ve Skutči na Chrudimsku a architektonicky ojedinělá prodejna v Českém Krumlově. V letošním roce pak PENNY plánuje otevřít dalších 15 nových obchodů.
(tz)