INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

JA EXPO 2022Celkem 48 nových prodejních stánků vyroste ve čtvrtek 30. března v prostorách Galerie Harfa v Praze. Své byznys nápady v nich představí studenti středních škol, kteří od září podnikají ve vzdělávacím programu JA Studentská firma. Stánky s originálními dárky za nízké ceny, domácí kosmetikou nebo bytovými doplňky budou zákazníkům otevřeny od 10 do 17 hodin.

Tradiční soutěžní veletrh JA Expo je vyvrcholením několikaměsíční práce tisíců studentů, kteří se v rámci školní výuky zapojili do programu JA Studentská firma. Letos proběhne už 28. ročník. Přihlášené týmy zde mají příležitost představit se nejen porotě, která je složena odborníky z byznysu, ale především běžným zákazníkům. K mání bude například desková hra zaměřená na slovácké tradice, ručně malované diáře, sebeobranné klíčenky, kožené opasky z pravé hovězinové kůže, hračky pro děti s Downovým syndromem, scrunchie gumička do vlasů s ochranným povlakem proti intoxikaci nápoje a mnoho dalšího. Produkty nabízené studenty mají kvalitu, stojí málo a část výdělku plánují firmy věnovat charitě.

Vzdělávací program JA Studentská firma v současnosti nabízí více než třetina českých středních škol, většinou ve formě volitelného předmětu. V letošním školním roce tak vzniklo rekordních 288 studentských firem – studenti si musí nejprve vymyslet, v čem budou podnikat, zvolit název firmy, rozdělit funkce a po založení firmu reálně spravují. Na jarní veletrh JA Expo v Galerii Harfa se chystá 48 přihlášených. „Je až neuvěřitelné, jaké nápady dokáží mladí lidé pod vedením svých učitelů za tak krátký čas zrealizovat. Někteří se drží tradičních předmětů do domácnosti, jiní svými produkty poukazují na témata, která jsou pro mladou generaci důležitá, jako například udržitelnost nebo organizace času. Po skončení programu umí studenti vytvořit profesionální loga, weby, e-shopy, prezentace, videa, mediální výstupy, jsou bohatší o zkušenosti i kontakty. Samozřejmě řeší i překážky, nejčastěji v komunikaci, a to interně v týmu i s externími dodavateli. V odborném know-how mají ovšem vždy k ruce mentory z praxe,“ uvedl za organizátory akce Martin Smrž, ředitel vzdělávací organizace Junior Achievement Czech (JA Czech).

Kromě samotného prodeje ve stáncích se na celodenní akci v Galerii Harfa jednotlivé studentské firmy představí i na pódiu. Na veletrhu JA Expo mohou přihlášené týmy soutěžit v celkem deseti kategoriích (z těch hlavních to jsou Nejlepší finanční řízení, Nejlepší prezentace, Nejlepší marketing, Cena Tomáše Bati: Nejlepší vystavovatel, JA Alumni Team Spirit Award). Jejich vítězové se následně utkají v národním finále soutěže JA Studentská firma roku, které se uskuteční 11. května v Praze.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3