Makro ČR investuje kromě stabilně výhodných cen pro zákazníky znovu také do růstu mezd a oceňování zaměstnanců. Lidé v provozu a distribučním centru největšího českého velkoobchodního řetězce si k 1. prosinci v průměru polepšili o 7 %.
Od července 2021 jde již o páté navýšení mezd. Za posledního 2,5 roku tak nárůst mezd v makro ČR dosáhl v průměru 32 %. Firma navíc oznámila vylepšení benefitů pro zaměstnance.
Růstová strategie velkoobchodu makro ČR se kromě zákazníků a dodavatelů výrazně zaměřuje také na zaměstnance. Důkazem je již páté navýšení mezd za posledního 2,5 roku. Tentokrát příjmy lidí v provozu a distribučním centru vzrostly k 1. prosinci 2023 o 7 %. Od července 2021 si tak lidé v makro ČR polepšili v průměru už o 32 %. „Naše nová strategie, založená na stabilně výhodných cenách a nadstandardních službách pro zákazníky, je úspěšná díky tomu, že ji každý den pomáhají naplňovat tisíce kolegů nejrůznějších profesí. Jejich práce si nesmírně vážíme a chceme, aby se jejich oddanost a nasazení odrážely také na výplatních páskách a celkové spokojenosti,“ uvedla Daniela Hrbková, People and Culture Director ve společnosti makro ČR.
Podle Daniely Hrbkové je osobní vztah mezi zákazníkem a zaměstnanci pro velkoobchod makro ČR základem firemní kultury a klíčovým faktorem úspěchu. „Většina našich zákazníků jsou profesionálové a nezávislí podnikatelé, pro které jsme partnery mnohdy i po celých 25 let od našeho vstupu na český trh. Nakupují u nás pravidelně, inspirují se, chodí si pro radu a většina z nich se zná s našimi zaměstnanci osobně. Dlouhodobě systematicky pracujeme na tom, aby byl každý z našich kolegů odborníkem ve svém oboru, vzdělával se, posouval se neustále kupředu a měl pro to všechno co nejlepší podmínky,“ popisuje Daniela Hrbková, proč firma klade velký důraz na zázemí a odměny zaměstnanců.
Bohatší budou i benefity
Kromě vyšších mezd nabídne makro ČR zaměstnancům od nového roku také vylepšené firemní benefity. Na dvojnásobek například vzroste příspěvek v rámci stravenkového paušálu. Pro každého z bezmála 3 500 kmenových zaměstnanců to bude znamenat nárůst čistého příjmu o 840 korun měsíčně.
Novinkou je rovněž 10% zaměstnanecká sleva na nákup veškerého sortimentu makro ČR. Dosud zaměstnanci nemohli tuto slevu uplatňovat na kompletní sortiment zboží, nyní nově zahrne i produkty v programu Stabilně výhodná cena a v promo akcích s výjimkou sudových piv, lihovin, tabákových výrobků, pohonných hmot a zboží ve výprodeji. „Odhadujeme, že pro rodinné rozpočty běžných zaměstnanců makro ČR bude rozšíření slevy představovat roční úsporu okolo 10 000 korun ročně,“ uvádí Daniela Hrbková s tím, že na dalších 10 000 korun se zaměstnanci makro ČR mohou v roce 2024 těšit v podobě příspěvku do mzdy, jež velkoobchod plánuje každému zaměstnanci poskytnout.
(tz)