„Malé a střední podniky jsou klíčovým partnerem většiny velkých exportérů a z našeho nedávného průzkumu vyplynulo, že všechny strany by uvítaly rozšíření spolupráce České exportní banky v tomto segmentu," řekl Michal Bakajsa, náměstek generálního ředitele České exportní banky. „Aby se zástupci malých a středních podniků měli šanci zorientovat v produktech, které se jim nabízejí, a rozšířit své povědomí o podpoře exportu, rozhodli jsme se pro ně uspořádat sérii online seminářů."
Tématem prvního kurzu bude proexportní záruka pro malé či střední vývozce a pro subdodavatele. Účastníci se dozvědí nejen o možnostech, které jsou těmto podnikům nabízeny, ale budou jim také představeny možnosti záruk pro vývozce a subdodavatele. Školitelé také účastníkům poradí, kdy například banku oslovit, aby celá operace proběhla včas a bez obtíží. Veškeré informace jim díky online prezentaci budou předány v pohodlí jejich kanceláře.
Dalšími tématy bude například pojištění exportu, klientský dealing, zajišťování rizik, odběratelský úvěr či forfating. Během některých seminářů budou účastníci také seznámeni s konkrétními případovými studiemi či s proexportními aktivitami Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.
Česká exportní banka podporuje vývoz malých a středních podniků prostřednictvím tří programů zaměřených na financování přímého vývozu malých a středních podniků, na subdodavatele velkých vývozců a na bankovní záruky za subdodavatele exportérů. Svůj program podpory malých a středních podniků naplno spustila v loňském roce, kdy podpořila objem vývozu malých a středních podniků ve výši téměř 5 miliard korun.
(tz)