INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost Global Blue dosáhla ve finančním roce 2011 celosvětových výnosů ve výši 424 milionů eur. Výsledek byl tažen zejména 23% nárůstem počtu transakcí prováděných turisty, jejichž počet dosáhl 27 milionů za rok.

Společnost Global Blue, specializující se na nákupy a výdaje turistů v zahraničí, dosáhla díky zvyšujícímu se počtu zahraničních nakupujících v loňském roce opět výrazného růstu příjmů. V uplynulém finančním roce, tj. od 1. dubna 2011 do 31. března 2012, zvýšila společnost svůj obrat o 30 % na 424 milionů eur a EBITDA o 44 % na 97 milionů eur.

Per Setterberg, prezident a generální ředitel komentuje výsledky společnosti: „Global Blue dosahuje výrazných pokroků v dosažení svého cíle stát se jediným kontaktním bodem pro tzv. globe shoppers - lidi, pro které je nakupování nezbytnou součástí cestování. V roce 2011 vzrostl počet mezinárodních nakupujících ve všech klíčových zemích, včetně řady rozvíjejících se trhů, jako je Čína, Rusko a Indonésie. I nadále hodláme investovat do produktů a služeb, které turistům ještě více zpříjemní nakupování a pomohou našim obchodníkům lépe uspokojit potřeby globe shoppers, nejcennějších zákazníků na světě."

Obchodní výsledky společnosti

(změna oproti uplynulému finančnímu roku od 1. dubna 2010 do 31. března 2011):

• Nárůst obratu o 30 % na 424 milionů eur

• Nárůst EBITDA o 44 % na 97 milionů eur

• Nárůst počtu transakcí o 23 % na více než 27 milionů

• 20,1 milionů transakcí v rámci Tax Free Shopping v roce 2011, o 24 % více oproti roku 2010

• 7,1 milionů transakcí v rámci služby Currency Choice (dynamický převod měn od Global Blue) v roce 2011, o 25 % více oproti roku 2010

Strategické úspěchy

• V dubnu uzavřela společnost Global Blue smlouvu s tchajwanským zúčtovacím centrem NCCC a zahájila na Tchaj-wanu dynamický převod měn.

• V červenci roku 2011 byla v rámci aplikace Global Blue OneInterface spuštěna služba Pay @ Table určená pro restaurace, která zahrnuje bezpečnou integraci mobilních kartových plateb.

• V listopadu roku 2011 představila společnost Global Blue své portfolio produktů v oblasti market intelligence včetně programu s názvem Globe Shopper City Index, který zkoumá atraktivitu evropských metropolí z hlediska zahraničních nakupujících.

• V listopadu 2011 spustila společnost Global Blue v Singapuru, oblíbené destinaci pro asijské cestující, elektronický Tourist Refund System (eTRS); eTRS je digitální end-to-end řešení, které zjednodušuje celý proces vracení daně jak pro cestující, tak i pro obchodníky.

• V březnu 2012 zahájila společnost Global Blue v Japonsku provoz Tax Free služby, která eliminuje zdlouhavé papírování v místě prodeje jak pro prodejce, tak i pro jejich zahraniční zákazníky.

• Společnost Global Blue získala v průběhu předchozího roku cenu „Best Travel Organisation" udělovanou předními čínskými médii zaměřenými na cestování.

Celosvětové statistiky o tzv. globe shoppers

• Na prvním místě zůstávají turisté z Číny, kteří mají nejvyšší podíl na tržbách z nákupů Tax Free (v rámci služby pro refundaci DPH/daně ze zboží a služeb poskytované společností Global Blue). Prvních pět národností:

1. Čína (21 %)

2. Rusko (17 %)

3. Japonsko (5 %)

4. Indonésie (4 %)

5. USA (4 %)

• Čínští turisté utratili v roce 2011 2,1 mld. eur, což představuje 68% nárůst oproti roku 2010.

• 5 předních destinací pro nakupování Tax Free v roce 2011:

1. Francie (19 %)

2. Velká Británie (16 %)

3. Itálie (15 %)

4. Singapur (13 %)

5. Německo (12 %)

Úspěchy na českém trhu

• V České republice turisté ve finančním roce 2011 průměrně za jeden nákup utratili 7 413 Kč.

• Celkově Global Blue obsloužilo 318 567 transakcí v České republice, což představuje 21% nárůst oproti roku 2010.

• Na celkových útratách se podíleli ruští turisté 50 procenty a Číňané 8 procenty. Číňané utratili v průměru 12 023 Kč a Rusové 6 688 Kč.

• Další důležitou národností, která v České republice nakupovala, byli Tchajwanci (6 %) a turisté z Ukrajiny (3 %).

O Global Blue

Společnost Global Blue je odborníkem na nakupování zahraničních zákazníků, která před třiceti lety zavedla pojem Tax Free Shopping. Dnes společnost nabízí širokou škálu služeb, které pomáhají turistům chytře nakupovat a obchodníkům a bankám zvýšit jejich výnosy z lukrativního cestovního ruchu. Global Blue spolupracuje s více než 270 000 obchodníky, značkami a hotely ve více než 40 zemích a každý den obslouží více než 60 000 cestujících. Více informací na www.global-blue.com.

(tz)


Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3