INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Tradiční český strojírenský výrobce Pramet zažívá velký comeback. Po osmi letech se vrací na nejvýznamnější přehlídku průmyslových technologií ve středoevropském regionu, Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně, a současně hlásí pokračování vynikajících ekonomických výsledků. V současnosti má v České republice více než 1 500 přímých zákazníků, mezi tradiční odběratele patří EVRAZ Vítkovice Steel, ŽĎAS, Škoda Auto a TRW. Navíc zmíněné ekonomické výsledky, které aktuálně vykazuje, slibují více než slibnou budoucnost.

Konsolidované tržby realizované za první pololetí roku 2012 v celém světě dosáhly téměř 1,2 miliardy korun, což představuje růst o 12 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Lze konstatovat, že letošní ambiciózní plán pro první pololetí byl překonán o více než 3 %. Zástupci managementu očekávají jako výsledek roku 2012 konsolidovaný prodej převyšující 2,2 miliardy Kč.

Společnost dlouhodobě investuje 150 až 200 miliónů korun ročně, a to téměř výhradně do strojního zařízení s velmi náročnými, sofistikovanými a často unikátními technologiemi. Ne jinak tomu bude s dalšími plánovanými investicemi. Letos ještě firma zahájila restrukturalizaci, která by měla vyřešit dlouhodobý problém s nedostatkem kapacity pro umístění nových výrobních technologií. Výroba břitových destiček se v Prametu totiž od roku 1999 zvýšila čtrnáctkrát.

„Za našimi úspěchy stojí každodenní tvrdá práce v oblasti výroby a vývoje, i co se prodejních složek týká", vysvětlil Ing. Petr Beneš, MBA, ředitel společnosti Pramet a pokračuje: „Vysokou důležitost pro nás mají především klientské vztahy a důvěra našich zákazníků. Klíčovým faktorem úspěchu je velká rychlost, flexibilita a kvalita našich dodávek. Na našem území dokážeme objednávky expedovat dvakrát denně s garancí dodávky do druhého dne. To většina našich konkurentů nenabízí."

Kromě toho má Pramet velmi dobrou znalost lokálního prostředí a dokáže operativně řešit nestandardní požadavky, jako je výroba unikátních produktů či poskytování komplexních řešení na míru. „Charakter naší práce nespočívá v realizaci velkých kontraktů, náš segment je spíše spotřebitelský. Pokud někdo obrábí, potřebuje naše produkty prakticky ihned. Nenakupuje je tedy do zásoby. Úkolem, před kterým pravidelně stojíme, je předvídat potřeby zákazníků, abychom v době jejich vzniku mohli co nejrychleji a nejkvalitněji reagovat. Nároky na přesnost všech vnitropodnikových procesů jsou tudíž opravdu vysoké," komentuje Ing. Beneš obor, ve kterém působí.

V minulých letech byly aktivity Prametu cíleny především na upevňování vztahů se stávajícími odběrateli, nově se chce společnost soustředit také na oslovení potenciálních zákazníků a rozšíření své klientské základny. To je také jedním z důvodů, proč se značka letos vrací na Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně. „Aktuálním i budoucím klientům a partnerům bychom se v rámci veletrhu chtěli prezentovat jako mezinárodní firma s globálním renomé a pobočkami na celém světě. Součástí expozice na ploše 161 m2 bude speciální interaktivní film představující 12 významných teritorií, v nichž máme své přímé obchodní zastoupení. Návštěvníci se také seznámí s některými úspěšně nasazenými originálními technickými řešeními, které nabízíme," dodal ředitel společnosti Pramet Ing. Petr Beneš, MBA.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3