Konsolidované tržby realizované za první pololetí roku 2012 v celém světě dosáhly téměř 1,2 miliardy korun, což představuje růst o 12 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Lze konstatovat, že letošní ambiciózní plán pro první pololetí byl překonán o více než 3 %. Zástupci managementu očekávají jako výsledek roku 2012 konsolidovaný prodej převyšující 2,2 miliardy Kč.
Společnost dlouhodobě investuje 150 až 200 miliónů korun ročně, a to téměř výhradně do strojního zařízení s velmi náročnými, sofistikovanými a často unikátními technologiemi. Ne jinak tomu bude s dalšími plánovanými investicemi. Letos ještě firma zahájila restrukturalizaci, která by měla vyřešit dlouhodobý problém s nedostatkem kapacity pro umístění nových výrobních technologií. Výroba břitových destiček se v Prametu totiž od roku 1999 zvýšila čtrnáctkrát.
„Za našimi úspěchy stojí každodenní tvrdá práce v oblasti výroby a vývoje, i co se prodejních složek týká", vysvětlil Ing. Petr Beneš, MBA, ředitel společnosti Pramet a pokračuje: „Vysokou důležitost pro nás mají především klientské vztahy a důvěra našich zákazníků. Klíčovým faktorem úspěchu je velká rychlost, flexibilita a kvalita našich dodávek. Na našem území dokážeme objednávky expedovat dvakrát denně s garancí dodávky do druhého dne. To většina našich konkurentů nenabízí."
Kromě toho má Pramet velmi dobrou znalost lokálního prostředí a dokáže operativně řešit nestandardní požadavky, jako je výroba unikátních produktů či poskytování komplexních řešení na míru. „Charakter naší práce nespočívá v realizaci velkých kontraktů, náš segment je spíše spotřebitelský. Pokud někdo obrábí, potřebuje naše produkty prakticky ihned. Nenakupuje je tedy do zásoby. Úkolem, před kterým pravidelně stojíme, je předvídat potřeby zákazníků, abychom v době jejich vzniku mohli co nejrychleji a nejkvalitněji reagovat. Nároky na přesnost všech vnitropodnikových procesů jsou tudíž opravdu vysoké," komentuje Ing. Beneš obor, ve kterém působí.
V minulých letech byly aktivity Prametu cíleny především na upevňování vztahů se stávajícími odběrateli, nově se chce společnost soustředit také na oslovení potenciálních zákazníků a rozšíření své klientské základny. To je také jedním z důvodů, proč se značka letos vrací na Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně. „Aktuálním i budoucím klientům a partnerům bychom se v rámci veletrhu chtěli prezentovat jako mezinárodní firma s globálním renomé a pobočkami na celém světě. Součástí expozice na ploše 161 m2 bude speciální interaktivní film představující 12 významných teritorií, v nichž máme své přímé obchodní zastoupení. Návštěvníci se také seznámí s některými úspěšně nasazenými originálními technickými řešeními, které nabízíme," dodal ředitel společnosti Pramet Ing. Petr Beneš, MBA.
(tz)